سقف ويلا

اطلاعات جامع تخصصي ويلاهاي ايران و جهان را از اين مرجع دنبال كنيد.

سقف ويلا

۱۹ بازديد

 سقف ويلا سقف ويلا كلمه‌اي فرانسوي به معناي ييلاق است. ويلا به ساختماني گفته مي‌شود كه از هر 4 طرف چشم‌انداز وسيع داشته باشد و سقف آن شيبدار اجرا شده باشد. امروزه به دليل آلودگي شهرها، اكثر مردم در مناطق خوش آب‌ و هوا و پرباران ويلا مي‌سازند تا اوقات فراغتشان را در آنجا بگذرانند. …

اين مقاله در سايت ويلا نما به نشاني اينترنتي (سقف ويلا) منتشر شده است. جهت ديدن تمامي مقالات لطفا به سايت اصلي مراجعه نماييد.

سقف ويلا https://vilanama.ir/villa-roof/سقف-ويلا/ https://vilanama.ir/villa-roof/سقف-ويلا/#comments ويلانما Sat, 23 Jan 2021 15:44:42 0000 سقف ويلا https://vilanama.ir/?p=168

 سقف ويلا سقف ويلا كلمه‌اي فرانسوي به معناي ييلاق است. ويلا به ساختماني گفته مي‌شود كه از هر 4 طرف چشم‌انداز وسيع داشته باشد و سقف آن شيبدار اجرا شده باشد. امروزه به دليل آلودگي شهرها، اكثر مردم در مناطق خوش آب‌ و هوا و پرباران ويلا مي‌سازند تا اوقات فراغتشان را در آنجا بگذرانند. …

اين مقاله در سايت ويلا نما به نشاني اينترنتي (سقف ويلا) منتشر شده است. جهت ديدن تمامي مقالات لطفا به سايت اصلي مراجعه نماييد.

 سقف ويلا

سقف ويلا كلمه‌اي فرانسوي به معناي ييلاق است. ويلا به ساختماني گفته مي‌شود كه از هر 4 طرف چشم‌انداز وسيع داشته باشد و سقف آن شيبدار اجرا شده باشد. امروزه به دليل آلودگي شهرها، اكثر مردم در مناطق خوش آب‌ و هوا و پرباران ويلا مي‌سازند تا اوقات فراغتشان را در آنجا بگذرانند. از آنجايي كه ويلاها اكثرا در مناطق پربارش ساخته مي‌شوند، ساختار، طراحي و اجراي سقف ويلا بايد به شيبدار  باشد كه مانع از نفوذ آب به داخل ساختمان شود.

براي اجراي سقف ويلا ، اغلب از سقف‌هاي شيرواني كه نوعي سقف شيبدار است، استفاده مي‌شود. سقف يكي از اصلي‌ترين اجزاي ساختمان است و علاوه بر زيبايي پناهگاه يك ساختمان محسوب مي‌شود، بنابراين بايد استحكام لازم را نيز داشته باشد.

مزاياي سقف‌هاي شيروانيرنگ بندي متنوع، ثبات رنگ و مقاومت بالا از مزاياي سقف شيرواني است.                              

مزاياي سقف ويلا شيبدار چيست ؟

  • سقف‌هاي ويلا قابل اجرا در شيب بين 35 تا 50 درجه هستند.
  • اين سقف‌ها نياز به برف روبي ندارند و مانع از نفوذ آب به داخل ساختمان مي‌شوند.
  • هم در مقابل سرماي شديد و هم در مناطق گرمسير در مقابل تابش مستقيم نور خورشيد مقاوم هستند.
  • جنس اغلب ورق‌هاي به كار برده شده در ساخت سقف‌هاي شيرواني ويلاها ، گالوانيزه است.
  • مقاومت بالايي در برابر آتش سوزي دارند.
  • رنگ بندي متنوع و طرح‌هاي متفاوت متريال هاي سقف شيبدار، زيبايي خاصي به ساختمان مي‌بخشد.
  • رنگ آن‌ها داراي ثبات زيادي است و در برابر تابش نور خورشيد، باد، باران و غيره تغيير رنگ نمي‌دهند.

اين سقف‌ها قابليت نصب بر روي هر سازه‌اي اعم از سازه‌هاي چوبي و فلزي را دارند. سقف شيرواني بسيار سبك هستند و اين سبك وزن بودن از نظر اقتصادي نيز مقرون به صرفه است، زيرا هزينه‌هاي حمل و نقل و نصب آن كاهش مي‌يابد و در مناطق زلزله خيز نيز انتخاب مناسبي است. امروزه ورقهاي گالوانيزه يا گالوالوم و يا قير اشباع شده با طرح‌ها و رنگ‌هاي متنوع و زيبا جهت اجراي سقف ويلا مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

انواع تايل هاي سقف شيبدارانواع رنگ بندي ورق استفاده شده در پوشش سقف ويلا                                                     

آشنايي با انواع تايلها جهت پوشش سقف ويلا_ويلانما

انواع تايل هايي كه جهت اجرا سقف ويلا به كار برده مي‌شود عبارتند از:

  • شينگل
  • دكرا
  • آردواز
  • آندوويلا
  • تاپ تايل
  • مترو تايل
  • تايل سنگريزه‌اي
  • آندولين
  • ورق‌هاي طرح سفال
  • ورق گالوانيزه
  • ورق‌هاي يو پي وي سي
  • ورق‌هاي فلزي
  • ورق‌هاي فلزي با روكش سنگريزه‌اي
  • تايل پرچين
  • بام تايل
  • رايكابام
  • طرح سفال ژنوا
  • طرح سفال پالرمو
  • ورق‌هاي ذوزنقه
  • ورق‌هاي سينوسي
  • ورق‌هاي شادولاين

در ادامه مقاله، به توضيح مختصري در مورد برخي از اين ورق‌ها مي‌پردازيم. با ما همراه باشيد.

ويژگي ورق‌هاي طرح سفالاز مزاياي ورق‌ طرح سفال پوشش يكپارچه، ثبات رنگ، وزن سبك و زيبايي آن مي باشد.

 

ورق‌هاي طرح سفال: اين ورق‌ها از نوع ورق گالوانيزه رنگي مي باشند و مقاومت فوق العاده اي در برابر پوسيدگي، خوردگي و زنگ زدگي دارند. پوشش يكپارچه، ثبات رنگ، هزينه كم، وزن سبك و زيبايي از مزاياي اين ورق‌هاست. ورق‌هاي طرح سفال، در دو مدل ورق‌هاي طرح سفال پالرمو و ورق‌هاي طرح سفال ژنوا توليد مي شوند. جنس اين ورق ها يكي است و فقط دستگاه فرم دهي آن ها متفاوت مي‌باشد.

آردواز: آردواز نوعي از مصالح ساختماني متشكل از سيمان، آزبست، الياف معدني (پنبه نسوز)، الياف مصنوعي و مواد شيميايي مخلوط با آب است كه در اثر فشار و حرارت زياد به صورت صفحاتي در مي‌آيد. آردواز در بازار به صورت خام عرضه مي‌شود اما قابليت رنگ پذيري دارد، بنابراين به راحتي مي‌توانيد آن را متناسب با سليقه خودتان رنگ كنيد. آردواز خام داراي ظاهري شبيه به بتن است. پس از نصب آردواز، رنگ كنيتكس به منظور حفاظت و زيبايي آن به صورت يكنواخت روي پوشش آردواز پاشيده مي‌شود.

آندوويلا محصول اصلي گروه كارخانجات آندولين فرانسهآندوويلا داراي مقاومت فيزيكي بسيار بالايي است، ترك نمي‌خورد، زنگ نمي‌زند و نمي‌پوسد.

ورق آندوويلا: آندوويلا نوعي ورق جهت پوشش سقف‌هاي شيبدار است كه از مواد اوليه طبيعي ساخته شده و با انواع شرايط آب و هوايي سازگار است. آندوويلا محصول اصلي گروه كارخانجات آندولين فرانسه است و مطابق با استانداردها توليد مي‌گردد. مواد تشكيل دهنده آندوويلا بيتومن (نوعي قير) و الياف سلولزي طبيعي مي باشد كه تحت فشار و حرارت بالا با تركيب رنگدانه هاي طبيعي و نوعي رزين با تكنولوژي منحصر به فرد و فناوري خاص، به طور كاملاً ضد آب و فوق العاده مقاوم توليد مي‌شود.

ورق آندوويلا داراي مقاومت فيزيكي بسيار بالايي است. اين پوشش به دليل انعطاف پذيري كه دارد ترك نمي‌خورد، زنگ نمي‌زند، نمي‌پوسد و در مقابل مواد شيميايي موجود در هوا مقاوم است. اين ورق داراي عمر طولاني است، سازگار با محيط زيست است و نياز به بررسي و وارسي دائمي ندارد. ورق‌هاي آندوويلا در هنگام نصب همپوشاني بسيار بالايي با هم دارند.

كرا نوعي پوشش براي سقف‌هاي شيبداردكرا يا تايل سنگدانه اي پوششي مقاوم جهت سقف شيرواني است.

ورق دكرا: دكرا نوعي پوشش براي سقف‌هاي شيبدار و در واقع سيستمي پيشرفته است كه با بهره گيري از مدرن‌ترين فناوري‌ها توليد مي‌شود. به ورق دكرا، تايل سنگدانه اي هم گفته مي‌شود. دكرا در كشور نيوزلند توليد مي‌شود. اين نوع پوشش از فرمدهي تحت فشار ورق‌هاي آلوزينك ساخته شده و فرمدهي آن طي 7 مرحله انجام مي‌شود. قالب‌ها به گونه‌اي طراحي مي‌شوند كه حداكثر همپوشاني را داشته باشند. سطح رويي هر تايل متشكل از رزين آكريليك چسب مانند، خرده سنگ‌هاي طبيعي خودرنگ و يك لعاب شفاف آكريليك پرايمر است.

ورق آندولين: آندولين تركيب خالص الياف طبيعي است كه در جريان توليد طي يك روش مخصوص بيتومن به ورق‌ها تزريق شده و از درون رنگ مي‌پذيرند، به طوريكه در سخت‌ترين شرايط جوي و محيطي رنگ آن ثابت باقي مي‌ماند. اين پوشش توليد كشور تركيه تحت ليسانس فرانسه است.

توليد و فروش ورق آندولين داراي سابقه‌اي 70 ساله در اروپاست كه با پيشرفت تكنولوژي دائماً در حال به روز رساني است. مواد تشكيل دهنده ورق آندولين همانگونه كه گفته شد، بيتومن (نوعي قير) و سلولز است كه در فشار و دماي بالا با رزين هاي مخصوص توليد مي‌شوند. آندولين داراي مقاومت فيزيكي بسيار بالايي مي باشد و از جمله ورق‌هاي پوششي سقف‌هاي شيبدار است.

سقف ويلايي شينگل: ورق شينگل به دو دسته مدرن و سنتي (طرح لانه زنبوري و دو لايه) تقسيم مي‌شود و بارزترين ويژگي آن، وزن كم و سبك بودنش است.

سقف ويلايي كلاسيك: در اين نوع سقف ويلايي از ورق‌هايي مانند آلوزينك استفاده مي‌شود.

سقف ويلايي رومن: اين نوع سقف ويلايي، از پرطرفدارترين نوع سقف‌هاي ويلايي در غرب مي باشد. هزينه سقف رومن بيشتر از انواع ديگر است و جنس پوشش رويي سقف از نوع رسي است.

ورق كلاسيك تايلي پرچين: ورق پرچين نيز يكي از متريالهاي پر فروش در داخل كشور مي‌باشد. اين محصول از روي ورق دكرا توسط شركت پرچين كپي برداري شده است. پرچين، جنس گالوانيزه دارد و مانند دكرا در زير دستگاه 200 تني پرس و فرمدهي مي‌شود. اين متريال با رنگ پودري الكترواستاتيك به صورت چكشي پوشش داده مي‌شود. از مزاياي ورق پرچين مي‌توان به شكل ظاهري زيبا، مقاومت و ماندگاري بالاي رنگ اشاره كرد.

ورق كلاسيك تايلي رايكابامتنها تفاوت ورق رايكابام با ورق دكرا، سنگريزه‌هاي طبيعي دكرا مي‌باشد.

ورق كلاسيك تايلي رايكابام: ورق رايكابام نيز از توليدات داخل كشور مي‌باشد كه انصافا چهره زيبايي دارد و كاملا به مانند طرح جديد دكرا پرس مي‌شود. از مزيت‌هاي ورق رايكابام مي‌توان گفت كه همانند ورق دكرا، از جنس ورق گالواليوم و آلوزينك است و در قالب دكرا توليد مي‌شود و تنها تفاوت آن با ورق دكرا، سنگريزه‌هاي طبيعي دكرا مي‌باشد.

شركت رايكابام با استفاده از جنس رنگ پلي اورتان سه پوششه كه بافتهاي تقريباً منظمي دارد و به طرح سنگريزه اي و طرح چروك نيز معروف است، اين متريال را توليد و روانه بازار كار كرده است. كيفيت اين ورق به گونه است كه پس از نصب تشخيص اينكه اين متريال دكرا است يا رايكا، براي اشخاص معمولي سخت خواهد بود. در شركت ويلانما اجرا و فروش ورق رايكا با گارانتي معتبر انجام مي شود.

نحوه انتخاب مجري برتر جهت اجراي سقف ويلا

خدمات اجرايي شركت ويلانما را تيمي متشكل از كارشناسان سازه در اقصي نقاط ايران عزيز اعم از لواسانات تهران، منطقه شمال تهران، مناطق ويلايي دماوند، آبسرد، گيلاوند، مناطق شمال ايران اعم از نور، رويان، آمل، بابل، چمستان، چالوس، نمك آبرود، كلاردشت، كلارآباد، نوشهر و همچنين استان‌هاي كرمان، اصفهان، شيراز، قم، كاشان و تمام مناطق ويلايي و همچنين تمام استان‌هاي ايران با حمل و نصب به‌ صورت كامل و به قيمت روز تهران اجرايي مي‌كنند. در شهرهاي خارج از محدوده تهران جهت استقرار اكيپ اجرايي شركت بايد از طرف كارفرما اسكان تهيه گردد.

اين مقاله در سايت ويلا نما به نشاني اينترنتي (سقف ويلا) منتشر شده است. جهت ديدن تمامي مقالات لطفا به سايت اصلي مراجعه نماييد.

https://vilanama.ir/villa-roof/سقف-ويلا/feed/ 2

منبع :ويلانما
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.