مراحل اجراي سقف شيرواني

اطلاعات جامع تخصصي ويلاهاي ايران و جهان را از اين مرجع دنبال كنيد.

مراحل اجراي سقف شيرواني

۱۸ بازديد

متريال پوشش سقف شيرواني چه خصوصياتي دارد؟ از زمان هاي قديم در اكثر بخش‌هاي سردسير و باران گير كشورمان جهت جلوگيري از نشستن برف و باران و آب دادن سقف بام‌ها، اجراي سقف شيرواني اهميت بسياري داشته است. مخصوصا در شمال كشورمان كه بارش باران زيادي در آن مناطق صورت مي‌گيرد، استفاده از سقف هاي …

اين مقاله در سايت ويلا نما به نشاني اينترنتي (مراحل اجراي سقف شيرواني) منتشر شده است. جهت ديدن تمامي مقالات لطفا به سايت اصلي مراجعه نماييد.

مراحل اجراي سقف شيرواني https://vilanama.ir/gable-roof/مراحل-اجراي-سقف-شيرواني/ https://vilanama.ir/gable-roof/مراحل-اجراي-سقف-شيرواني/#comments ويلانما Mon, 25 Jan 2021 16:32:09 0000 سقف شيرواني https://vilanama.ir/?p=327

متريال پوشش سقف شيرواني چه خصوصياتي دارد؟ از زمان هاي قديم در اكثر بخش‌هاي سردسير و باران گير كشورمان جهت جلوگيري از نشستن برف و باران و آب دادن سقف بام‌ها، اجراي سقف شيرواني اهميت بسياري داشته است. مخصوصا در شمال كشورمان كه بارش باران زيادي در آن مناطق صورت مي‌گيرد، استفاده از سقف هاي …

اين مقاله در سايت ويلا نما به نشاني اينترنتي (مراحل اجراي سقف شيرواني) منتشر شده است. جهت ديدن تمامي مقالات لطفا به سايت اصلي مراجعه نماييد.

متريال پوشش سقف شيرواني چه خصوصياتي دارد؟

متريال پوشش سقف شيرواني چه خصوصياتي دارد؟

از زمان هاي قديم در اكثر بخش‌هاي سردسير و باران گير كشورمان جهت جلوگيري از نشستن برف و باران و آب دادن سقف بام‌ها، اجراي سقف شيرواني اهميت بسياري داشته است. مخصوصا در شمال كشورمان كه بارش باران زيادي در آن مناطق صورت مي‌گيرد، استفاده از سقف هاي شيبدار شيرواني يكي از ملزومات اجرايي محسوب مي‌شود.

پوشش سقفهاي شيبدار با متريال جديدامروزه از متريال مدرن و مختلف جهت پوشش سقف شيرواني استفاده شود.

موارد مناسب براي انواع سقف شيرواني _ ويلانما

سقف شيرواني قبلا بيشتر با سفال‌هاي طبيعي پوشش داده مي‌شد، طراحي خاصي نداشت و اكثرا به شكل دو شيب معمولي به صورت شيبدار اجرا مي‌شد. اما با پيشرفت علم و صنعت نوين در دنيا و پي بردن به اهميت موضوع اجراي سقف هاي شيبدار، طراحي‌هاي زيادي در رابطه با پوشش سقفهاي شيروني صورت گرفت و متريال زيادي نيز در اين رابطه با دانش روز طراحي و توليد شد كه همين امر باعث شده است تا در اجراي سقفهاي شيرواني، از متريال هاي مدرن و مختلف جهت پوشش سقف شيرواني استفاده شود.

موارد پوششي براي انواع سقف شيرواني

از طرفي به مرور زمان، كارخانه‌هاي زيادي در ايران جهت توليد انواع ورق شيرواني گالوانيزه و رنگي مانند ورقهاي طرح سفال، سينوسي، ذوزنقه، شادولاين و غيره در فرم‌ها و مدلهاي مدرن و زيبا جهت پوشش و اجراي سقف شيبدار و شيرواني، توليد و اجرا مي‌شود. در چند سال اخير با توجه به آلوده بودن شهر تهران، شهروندان تلاش زيادي در جهت خريد زمين در مناطق شمالي تهران و همچنين شمال كشور كرده‌اند.

با ساخت ويلا و سقف هاي شيبدار و ايجاد شيرواني سقف در اين مناطق، حداقل در زمان تعطيلات در اين مكانهاي خوش آب و هوا و به دور از آلودگي مستقر مي‌شوند تا هم تفريحي براي خانواده صورت گيرد و هم استراحت لازم انجام شود كه در زمان مناسب و با انرژي بالا به سر كار خود برگردند.

پوشش سقف شيرواني و موقعيت جغرافيايي سازه

با توجه به محل ساخت ويلا كه در چه منطقه‌اي باشد، سعي بر آن است كه متريالي كه انتخاب مي‌شود مناسب همان مناطق باشد. به عنوان مثال در مناطق شمال كشور كه نسبتاً رطوبت بالايي دارند، ورق هاي وارداتي مثل شينگل، آندوويلا و ورق دكرا بيشتر به چشم مي‌خورد. دليل اين امر آنست كه اين متريال گالوانيزه نيستند و عمر طولاني‌تري به جهت مقاومت در برابر رطوبت و انواع تغييرات جوي دارند.

پوشش سقف شيرواني و موقعيت جغرافيايي سازه

در مناطق سردسير كشور كه درجه سرما خيلي بيشتر است، اكثراً متريال هايي مثل ساندويچ پانل به دليل دو لايه بودن ورق و دارا بودن عايق فوم قوي پلي يورتان مورد استفاده قرار مي‌گيرد. ورق‌هايي كه به ساندويچ پانل معروف هستند از نظر مقاومتي بسيار بالا مي باشند، طوري كه از اين متريال براي پوشش اكثر سازه‌هاي صنعتي مورد استفاده قرار مي‌گيرد. اين نكته را بدانيد كه به دليل ساده بودن ظاهر، از اين متريال جهت اجرا سقف ويلا استفاده نمي شود.

امروزه هم در علم معماري و هم به جهت شيك شدن ويلاها، كارفرماها به دنبال متريال هايي هستند كه هم پوشش دهنده قوي از نظر عايق سرما و گرما باشد و هم شكل ظاهري زيبا و چشمگيري داشته باشد. اخيراً متريال هاي زيادي نيز جهت پوشش سقف هاي شيرواني از كشورهاي مختلف وارد كشورمان مي‌شود كه با زيرسازيهاي خاصي مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

متريال ورق هاي سنگريزه‌اي جهت پوشش سقفكيفيت، زيبايي و هزينه اجراي ورق هاي سنگريزه‌اي وارداتي قابل قبول است.

كيفيت ورق هاي سنگريزه‌اي وارداتي

از متريال ورق هاي سنگريزه‌اي كه از كشورهاي نيوزلند، كره، بلژيك و كانادا وارد مي‌شوند، با توجه به عالي بودن كيفيت اين محصول هم به لحاظ عايق بودن و هم به لحاظ زيبايي در نماي ظاهري، استقبال شاياني شده است و در اكثر مناطق ويلايي كشور مورد استفاده قرار مي‌گيرد. ورقهايي مانند شينگل، آندوويلا، آندولين و غيره هم از ديگر محصولات وارداتي مي‌باشند كه جهت پوشش سقف هاي شيبدار كلاسيك و مدرن مورد استفاده قرار مي‌گيرد. متريال هاي وارداتي سقفهاي شيرواني نسبت به متريالهاي داخلي از نظر كيفيت و هزينه اجرا، رتبه بالاتري دارند.

نصب مناسب سقف شيرواني

شركت ويلانما با بيش از ۲0 سال سابقه اجرا در زمينه طراحي و اجراي سقف شيرواني و اجراي انواع متريال ها در اقصي نقاط كشورمان، با ارائه رزومه كاري مي‌تواند آگاهي هاي اجرايي خود را در اختيار هم ميهنان عزيز قرار دهد تا بتوانيد با مشاوره رايگان با اين شركت، با خيال راحت سقف ويلا و انواع متعددي از سقف شيبدار شيرواني خود را پوشش دهيد.

همچنين شركت ويلانما با ارائه گارانتي اجرايي در زمينه اجراي سقف هاي شيرواني، سقف ويلاي شما را مادام العمر تضمين اجرايي مي‌نمايد. قبل از هر اقدامي در جهت طراحي، پوشش و اجراي سقف هاي شيبدار ويلا و شيرواني خود با شركت ويلانما در ارتباط باشيد. شركت ويلانما با ارائه جديدترين متد روز دنيا و با استفاده از اكيپ‌هاي اجرايي تعليم ديده در زمينه اجراي سقفهاي شيرواني با طراحي‌هاي مدرن، آماده خدمت گذاري در سراسر كشور عزيزمان مي‌باشد.

به جهت اينكه متريال هاي سقف شيرواني متنوع هستند و تشخيص كيفيت محصولات توليدي يا وارداتي براي كارفرماي محترمي كه قصد احداث ويلا را دارد طبيعتاً سخت خواهد بود، شركت ويلانما سعي كرده است در مقالات متعددي توضيحات كاملي در مورد جزييات اجرايي و ساختار انواع متريال ها را ارئه دهد تا اطلاعات مورد نياز كارفرماها و سازنده‌هاي سازه‌هاي ويلايي فراهم گردد.

ساختار سقف شيبدارساختار سقف شيبدار مهم‌ترين بخش سازه ويلايي محسوب مي‌شود.

ساختار سقف شيرواني چگونه است؟

ساختار سقف شيرواني مهم‌ترين بخش يك سازه ويلايي محسوب مي‌شود. به همين دليل خرپاسازي و تيرريزي و ورق هاي مورد استفاده در اجراي سقف شيبدار طوري بايد طراحي شود كه هم مقاومت بالايي داشته باشد و هم سبك باشد. هدف اصلي از ساخت ويلا، سبك سازي است و نيازي به مصرف بي رويه پروفيل روي سقف شيبدار نيست. براي هر سازه‌اي با توجه به ابعاد آن، ضخامت پروفيل و فاصله‌هاي خرپا و تيرريزي به شكلي تعريف شده است كه استاندارد است. به خاطر داشته باشيد كه زياد و كم شدن فاصله خرپاسازي و تيرريزي، هر دو به سقف ويلاي شما آسيب خواهد رساند.

كيفيت در اجراي شيرواني تا چه اندازه مهم هست؟

جالب است بدانيد كه هر نوع متريالي كه براي پوشش سقف ويلا انتخاب مي‌شود، استاندارد اجرايي خاص خود را دارد. به عنوان مثال براي نصب دكرا بعد از خرپاسازي و تيرريزي پروفيل، بايد از دو لايه چوب چهارتراش روسي به فاصله 37 سانت جهت نشيمن تايل دكرا استفاده شود.

جهت نصب ورق شينگل پس از خرپاسازي و تيرريزي پروفيل، شاسي كشي چوب چهارتراش روسي صورت مي‌گيرد و سپس از روي شاسي كشي بايد چوب osb روي سقف مورد نظر به طور كامل نصب شود و از روي آن عايق بخاربند انجام مي شود و شينگل به طور منظم با چسب مخصوص و ميخ مربوطه روي چوب osb نصب مي گردد.

گرانترين متريال سقف هاي شيرواني چيست؟

تا به اينجا، دو مورد از متريال هايي كه وارداتي هستند و در عين حال گرانترين نوع جنس به جهت پوشش سقف به شمار مي‌روند را از لحاظ استاندارد اجرايي توضيح داديم، حال مي‌خواهيم در مورد نحوه اجراي سقف شيرواني؛ بيشتر صحبت كنيم. متاسفانه ديده شده كه در داخل كشور، بعضي از پيمانكاران و اجرا كنندگان بيشتر به دليل عدم اطلاعات در مورد نحوه اجرا و يا كم كردن هزينه‌ها، دست به يك سري حركت هايي در رابطه با نصب مي‌زنند و امنيت سقف ويلاي مورد نظر را كاملاً به خطر مي‌اندازند و مشكلات عمده و غير قابل جبران را براي شيرواني ويلا ايجاد مي‌كنند.

بهترين متريال براي پوشش سقفاهميت انتخاب متريال با كيفيت و نصاب با تجربه سقف شيرواني

بهترين متريال براي پوشش سقف كدامند؟

هر چند گاهي بهترين متريال براي پوشش سقف از سوي كارفرما انتخاب ميشود، اما چون استانداردهاي اجرايي از سوي نصاب رعايت نشده است، حتي ارزش متريال انتخابي را نيز زير سوال مي‌برد. به عنوان مثال در اكثر ويلاهايي كه متريال دكرا انتخاب شده است، مشاهده مي‌شود كه زيرسازي و تيرريزي را با پروفيل انجام داده‌اند و ورق دكرا را روي پروفيل با پيچ سرمته دار نصب كرده‌اند كه اين عمل كاملاً اشتباه است.

ساختار ورق دكرا و خاصيت ورقهاي گالوالوم چيست؟

ساختار ورق دكرا با جنس گالوالوم و آلوزينك مي‌باشد. خاصيت ورقهاي گالوالوم به گونه‌اي است كه اگر با پيچ سرمته دار روي پروفيل‌ها جذب شود، در اثر انقباض و انبساط هاي جوي به مرور زمان ورق مربوطه ترك برميدارد و در نتيجه از نظر آب بندي 100 درصد به مشكل خواهد خورد، طوري كه ديگر قابل جبران نيست و ورق‌ها بايد تعويض شوند و بايد دوباره تيرريزي هاي چوب اعمال شود. نصب متريال دكرا، با ميخ مخصوصي در دهانه ورق انجام شود.

انتخاب مناسب نصاب سقف شيرواني و كاهش هزينه ها

ببينيد با يك اشتباه در نصب چقدر خسارت متوجه كارفرما مي‌شود و ارزش متريال به اين گراني چقدر تنزل پيدا مي‌كند. پس توصيه مي‌شود كه كارفرماهاي محترم با تحقيقات بالا و مشاهده رزومه‌هاي اجرايي نصاب، پروژه خود را به دست نصاب ماهر و تعليم ديده در اين زمينه بسپارند. از نظر ما با توجه به هزينه‌هاي بالاي متريال ها و كلاً ساخت و ساز، چند روز وقت گذاشتن براي انتخاب متريال پوشش سقف شيرواني؛ مورد نظر ارزشش را دارد.

متاسفانه برخي از كارفرمايان از پشت تلفن و با يك سري تبليغات در دام سودجويان مي افتند و ارزانترين قيمت پيشنهادي از سوي پيمانكار را انتخاب مي‌كنند. اين افراد پروژه خود را به شخص مورد نظر بدون تحقيقات كامل مي‌سپارند و از ريزه كاري ها و متعلقات اجرايي هيچ اطلاعاتي ندارند. آنها نمي‌دانند كه به زودي بايد هزينه‌هاي مجدد و بيهوده‌اي را براي همان پروژه پرداخت كنند و حتي هزينه جمع آوري هم متاسفانه بايد پرداخت كنند. اما با كمي تحقيق و حوصله كردن مي‌توانيد يك بار براي هميشه اجراي سقف شيرواني را طبق استانداردها انجام دهيد.

اين مقاله در سايت ويلا نما به نشاني اينترنتي (مراحل اجراي سقف شيرواني) منتشر شده است. جهت ديدن تمامي مقالات لطفا به سايت اصلي مراجعه نماييد.

https://vilanama.ir/gable-roof/مراحل-اجراي-سقف-شيرواني/feed/ 1

منبع :ويلانما
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.