همه چيز درباره «يگان ويژه» در ايران

اطلاعات جامع تخصصي ويلاهاي ايران و جهان را از اين مرجع دنبال كنيد.

همه چيز درباره «يگان ويژه» در ايران

۹ بازديد

روز نيروي انتظامي ابتدا در زمان سردار سيف اللهي ، فرمانده دوم ناجا ، وارد تقويم شد. در آن زمان ، 27 ژوئيه به عنوان روز پليس در كشور معرفي شد و هفته اي كه در آن روز نامگذاري شده بود هفته ناجا اعلام شد. به گزارش ماه نيوز ، روزنامه “فرهيختگان” در ادامه نوشت: …

همه چيز درباره «يگان ويژه» در ايران https://moonnews.ir/همه-چيز-درباره-يگان-ويژه-در-ايران/ Thu, 14 Oct 2021 14:11:40 0000 عمومي https://moonnews.ir/همه-چيز-درباره-يگان-ويژه-در-ايران/ روز نيروي انتظامي ابتدا در زمان سردار سيف اللهي ، فرمانده دوم ناجا ، وارد تقويم شد. در آن زمان ، 27 ژوئيه به عنوان روز پليس در كشور معرفي شد و هفته اي كه در آن روز نامگذاري شده بود هفته ناجا اعلام شد. به گزارش ماه نيوز ، روزنامه “فرهيختگان” در ادامه نوشت: …

روز نيروي انتظامي ابتدا در زمان سردار سيف اللهي ، فرمانده دوم ناجا ، وارد تقويم شد. در آن زمان ، 27 ژوئيه به عنوان روز پليس در كشور معرفي شد و هفته اي كه در آن روز نامگذاري شده بود هفته ناجا اعلام شد.

به گزارش ماه نيوز ، روزنامه “فرهيختگان” در ادامه نوشت: از سال 1378 به درخواست نيروي انتظامي و تأييد فرمانده نيروي انتظامي ، زمان هفته نيروي انتظامي از تير به آنلاين تغيير يافته است. در طول اين هفته ، پليس سعي مي كند مردم را بهتر نشان دهد و آنها را از وظايف خود آگاه كند. با اين حال ، به مناسبت اين هفته ، پليس برنامه هاي تشويقي از جمله بخشش جنايات را براي مردم ترتيب داد.

با رواج رسانه ها ، به ويژه فضاي مجازي پليس ، برنامه هاي مختلفي براي مردم در نظر گرفته شد و ساير عفو جنايات فراموش شد ، به ويژه برنامه ها ، تله فيلم ها ، كليپ هاي ويديويي ، مشوق ها و مرخصي يا عفو افراد غايب پليس. به البته ، چشم پوشي از دو برابر شدن جريمه ها در هفته ناجا امسال خبر خوبي بود كه مي تواند كمك مالي براي رانندگان در روزهاي سخت كرونا باشد كه جريمه آنها دو برابر شده است.

نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران متشكل از نيروهاي مختلف پليس تخصصي است كه هريك وظيفه منحصر به فردي دارند. مانند پليس اطلاعات ، پليس راهنمايي و رانندگي ، پليس بين المللي ، پليس گذرنامه ، پليس واحد ويژه و غيره.

در مرحله بعد ، ما سعي كرديم يك واحد ويژه اعم از سواركاران و نوزادان تا كساني كه به محل شورش آمده اند معرفي كنيم.

تاريخچه تشكيل واحدهاي ويژه

نيروهاي داوطلب مردمي و كميته هاي انقلابي كه در طول جنگ در خط مقدم تجمع كردند ، بنيانگذاران اصلي نيروهاي ويژه شدند. آنها به عنوان “لشكر 28 روح خدا” عمل كردند و حدود 1200 شهيد در دوران دفاع مقدس دادند. حدود دو سال پس از جنگ ، اين واحد براي ماموريت در جنوب شرق كشور به منظور مبارزه با قاچاق و مواد مخدر اعزام شد ، اما در سال 1970 ، آنها رسماً يگان ويژه اي را تشكيل دادند كه اكنون مي توانيد مشاهده كنيد. مهمترين مأموريت اين واحد بحث در مورد ماموريتهاي كنترل اختلال و كنترل اختلال است. همچنين يك واحد ويژه در داخل يگان ويژه به نام Nupo وجود دارد كه براي ماموريت هاي تروريستي و نجات گروگان ها آموزش ديده است و از تجهيزات خوب و مهارت هاي بالايي در زمينه تيراندازي ، آمادگي جسماني و قدرت بدني برخوردار است. در مرحله اول شورش ها و درگيري ها وارد ايستگاه پليس مي شوند. كلانتري محلي بايد به آنها عدالت و راهنمايي دهد و هشدار دهد. گام دوم واحد امداد است كه تحت كنترل پليس استان ها است و لباس آبي پوشيده است. اگر آنها از كنترل خارج شده اند و نمي توانند كنترل كنند ، در گام سوم ، يك واحد ويژه مي آيد و ماموريت را انجام مي دهد. از عوامل نوپو به هيچ وجه در آشوب ها استفاده نمي شود و فقط در عمليات هاي تروريستي ظاهر مي شوند.

سلسله مراتب واحد ويژه

يگان هاي ويژه از نظر سلسله مراتب نظامي ، تابع ستاد فرماندهي يگان هاي ويژه ناجا هستند. پايگاه اصلي واحدهاي ويژه در تهران است.
يگان ويژه ناجا شامل تيپ هاي عملياتي و احتياطي در تهران و ساير نقاط كشور است:

واحد 1 (تيپ اميرالم Momمنين) ؛ دفتر مركزي آن در تهران است و كل كشور را پوشش مي دهد.

واحد دوم (تيپ موسي بن جعفر) ؛ دفتر مركزي آن در تهران است و كل كشور را پوشش مي دهد.

واحد سوم (تيپ امام حسين)؛ دفتر مركزي آن در تهران است و كل كشور را پوشش مي دهد.

واحد تهران بزرگ (تيپ امام خميني) ؛ دفتر مركزي آن در تهران است و در تهران بزرگ فعاليت مي كند

يگان ويژه فرماندهي انتظامي ويژه غرب استان تهران

يگان ويژه فرماندهي انتظامي ويژه استان شرق تهران

واحد ويژه در مركز همه استانهاي كشور

روشهاي ورود واحدهاي تخصصي به وقفه

روش نيروهاي ويژه برخورد با الگوهاي هوشمند است ، بدين معني كه فرماندهان ميداني از يكي از سه مرحله زير استفاده مي كنند. مرحله اول مرحله پيشگيرانه است. در اين مرحله ، سعي مي شود وضعيت را از طريق پيشگيري از درگيري و روش هاي جايگزين كنترل كند. مرحله پيشگيرانه مهمترين مرحله از چهار مرحله موفقيت است. فرماندهان و نيروها با شكيبايي سعي مي كنند آشوبگران را با استفاده از غيرقانوني بودن كار متفرق كنند. فاز دوم فاز نرم است. در اين مرحله ، وضعيت بينايي تحريك كننده مي شود و اقدامات پيشگيرانه م effectiveثر نيستند و فرمانده گاه و بي گاه از ابزارهايي مانند گلوله هاي رنگي ، تفنگ هاي پلاستيكي ، اسپري و رنگ استفاده مي كند. مرحله سوم مرحله نهايي است. از آنجا كه اقدامات مراحل قبلي م notثر نيست ، فرمانده هسته اصلي را هدف قرار مي دهد و با رعايت نظم و ترتيب ، صحنه را با استفاده از ابزار كنترل مي كند. ماموريت واحد ويژه تأكيد مي كند كه ابتدا ضرري نداشته باشيد و سپس آسيبي نبينيد. يعني بايد صحنه را با حداقل هزينه و حداقل تلفات جاني و مالي اداره كرد.

نوپو دوست داشتني ترين نيروي پليس است

در داخل نيروهاي ويژه ، واحدهاي مختلفي براي مأموريت هاي ويژه سازماندهي مي شوند ، اما در اين واحدها ، نوپو يكي از بهترين يگان هاي نيروهاي ويژه است كه براي انجام دو عمليات ضد تروريسم يا آزادي گروگان ها سازماندهي و تجهيز شده است. از سال 1994 ، اين واحد حدود 50 عمليات گروگانگيري را انجام داده است ، نه از نظر سياسي و امنيتي ، بلكه به دليل اختلافات مالي ، خانوادگي ، قاچاق و مواد مخدر ، كه در هر يك از آنها گروگانگيران و گروگانگيران شركت داشتند. آسيب ديده. كساني كه مي خواهند در اين واحد خدمت كنند بايد داراي مهارتهاي بالا و بدن فيزيكي قوي باشند ، به طوري كه در صورت درگيري تنها به سلاح نياز ندارند و در عين حال مي توانند از روشهاي خاصي كه در هنرهاي رزمي آموخته اند ، دقيق استفاده كنند. به شرايط اين ويژگي به قدرت بدني بالايي نياز دارد. از نظر استفاده از تجهيزات ، آنها بايد در استفاده از انواع سلاح ها ، نه تنها سلاح هاي سازماني ، بلكه نحوه استفاده از هر گونه سلاح در زمينه عمليات ، مهارت داشته باشند ، در صورت لزوم قادر خواهند بود از آن مهارت استفاده كنند. از آنجا كه ممكن است به دلايلي نيروي سلاح سازماني در دسترس نباشد ، در صورت برخورد با سلاح هاي ديگر مي توانند بلافاصله از آن استفاده كنند.

از طرف ديگر ، عوامل Nopo بايد نحوه پخش مواد منفجره را بدانند ، بنابراين بايد با سيستم هاي الكترونيكي آشنا باشند. بايد مهارت هايي براي كنار آمدن با هر وسيله يا وسيله اي در محل كار داشته باشد ، بداند چگونه از آن استفاده يا خنثي كند.

افسر واحد نوپو بايد در تيراندازي مهارت داشته باشد تا اگر مي خواهد با دقت به هدف خود ضربه بزند تيراندازي او اشتباه نكند و در عين حال از تيراندازي زياد استفاده نكند.

تجهيزات يگان ويژه همه ايراني است

سردار حسن كرمي با اشاره به موضوع اراذل و اوباش كه مهمترين دغدغه پليس است ، گفت: يگان هاي ويژه ماموريت مستقيم برخورد با اراذل و اوباش را ندارند مگر اينكه فرمانده انتظامي استان درخواست يگان هاي ويژه را داشته باشد.

وي به نحوه افزايش صبر و استقامت فرماندهان و عوامل يگان ويژه اشاره كرد و گفت: يگان هايي كه اردوهاي جهادي را در سراسر كشور اداره مي كنند ، مانند توسعه روستاها ، طرح هاي واكسيناسيون و … از صبر عوامل برخوردارند. حقوق شهروندي و زلزله و از جمله اولين كساني بودند كه پا به بحران اجتماعي مانند سيل گذاشتند. تاكيد ما در اردوهاي جهادي و مراسم مذهبي و فرهنگي بر افزايش صبر بوده است و فرماندهان از روش هاي مختلفي براي اين كار استفاده كرده اند ». سردار كرمي در پاسخ به اين سوال كه آيا كمبود نيروي انساني يا تجهيزات در يگان ويژه وجود دارد ، گفت: “يگان هاي ويژه هميشه در اولويت نيروهاي مسلح بوده اند. تجهيزات به موقع ارائه مي شود ، تجهيزات يگان ويژه كاملا ايراني است و ما وابسته به خارجي ها نيستند. “هرگز كمبود نيروي انساني نداشته است.” در حال حاضر ، ساخت پادگان براي واحدهاي ويژه در 21 نقطه از كشور در دستور كار است. “

فرمانده يگان هاي ويژه با اشاره به نقش زنان در پليس ويژه گفت: زنان در يگان هاي ويژه در يگان هاي عملياتي مشغول به كار هستند. واحد زنان دو سال پيش راه اندازي شد و در 9 استان فعال است. گاهي اوقات ، هنگامي كه زنان در شرايط اضطراري به محل مي آيند ، از يك واحد زنان براي راهنمايي و راهنمايي آنها كمك مي گيريم. ما يك گردان در تهران داريم كه آماده انجام ماموريت هاي مربوط به زنان است ».

سواران واحد ويژه

ايجاد پليس سواركاري توسط پليس در ماه مه 2013 آغاز شد. پليس ابتدا فعاليت خود را با خريد 10 اسب از بندر تركمن و آموزش افسران پليس آغاز كرد. اسب هاي يگان ويژه نيروي انتظامي از نژاد تركمن ، عرب ، كرد و دو اسب از نژاد فريگي هستند.

پليس سواركاري ايران (سواره نظام) كلاسهاي آموزشي سواركاري را براي عموم آغاز كرده است كه براي استفاده در “ضد شورش” ايجاد شده است.

اين واحد مسئوليت هاي زيادي دارد ، اما اينها شامل كنترل جوامع ، شركت در مانورها و رژه ها و همچنين افزايش آمادگي جسماني افسران است. اين واحد در سالهاي آينده در رژه مراسم و ورزشگاه استقلال مورد استفاده قرار مي گيرد و در حال حاضر در طوفان ها استفاده نمي شود. زيرا اسب ها نياز به آموزش دارند و اجتماعي شدن اسب ها در حال حاضر در دستور كار قرار دارد.

مقررات

ماموريت هاي نيروهاي ويژه به سه بخش مختلف تقسيم مي شوند:

وضعيت سفيد: در شرايط عادي ، هيچ حادثه اي وجود ندارد كه نظم عمومي را مختل كند و همه موسسات خدمات روزانه خود را ارائه مي دهند. در اين شرايط وظايف اين تيم به منظور مديريت و حفظ امنيت مسابقات ورزشي خلاصه مي شود.

وضعيت خاكستري: در شرايط غير معمول ، برخي بي نظمي ها ، تخلفات و جناياتي كه نظم و امنيت جامعه را مختل مي كند در مراحل اوليه است و بايد توسط ساير نيروهاي درگير در اين واحد مورد حمايت و حمايت قرار گيرد. نمونه هايي از اين وضعيت شامل ارائه كمك به افراد در معرض بلاياي طبيعي ، تسهيل تردد ، آزادي گروگانها و مقابله با حملات تروريستي است.

وضعيت زرد و قرمز: در اين دو مرحله ، وضعيت انتظامي و امنيتي جامعه به دليل تخلفات گسترده و بي نظمي ها از كنترل نيروهاي انتظامي خارج شده و جان و مال شهروندان به طور گسترده افشا شده است. ترس و وحشت. حوادث شورش ها و اعتراضات گسترده و برنامه ريزي شده با هدف مقابله با دولت و دولت مركزي در مواردي است كه نيروهاي اين واحد موظف به مداخله و مقابله هستند.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.