در مراسم توديع و معارفه معاون مطبوعاتي چه گذشت؟

اطلاعات جامع تخصصي ويلاهاي ايران و جهان را از اين مرجع دنبال كنيد.

در مراسم توديع و معارفه معاون مطبوعاتي چه گذشت؟

۸ بازديد

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در مراسم تجليل و معرفي معاونان سابق و جديد در امور مطبوعات و اطلاعات ، بر اجتناب از ديدگاه هاي سياسي تأكيد كرد و توضيح داد: من برخي افراد را دارم و طبيعي است افرادي كه در صف من هستند ، اما اين بدان معنا نيست كه ما يك ديدگاه …

در مراسم توديع و معارفه معاون مطبوعاتي چه گذشت؟ https://moonnews.ir/در-مراسم-توديع-و-معارفه-معاون-مطبوعاتي/ Mon, 11 Oct 2021 12:56:11 0000 هنري و فرهنگي https://moonnews.ir/در-مراسم-توديع-و-معارفه-معاون-مطبوعاتي/ وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در مراسم تجليل و معرفي معاونان سابق و جديد در امور مطبوعات و اطلاعات ، بر اجتناب از ديدگاه هاي سياسي تأكيد كرد و توضيح داد: من برخي افراد را دارم و طبيعي است افرادي كه در صف من هستند ، اما اين بدان معنا نيست كه ما يك ديدگاه …

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در مراسم تجليل و معرفي معاونان سابق و جديد در امور مطبوعات و اطلاعات ، بر اجتناب از ديدگاه هاي سياسي تأكيد كرد و توضيح داد: من برخي افراد را دارم و طبيعي است افرادي كه در صف من هستند ، اما اين بدان معنا نيست كه ما يك ديدگاه سياسي داريم ، من تا به حال در هيچ جريان سياسي نبوده ام و سعي كردم بدون نگاه به سوابق سياسي مديرانم انتخاب كنم. به همين دليل ما سعي كرديم بهترين ها را انتخاب كنيم.

به گزارش ماه نيوز ، به نقل از مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ، از محمد مهدي اسماعيلي امروز و دوشنبه (10 آنلاين) در مراسم تجليل از معاونان سابق و جديد امور مطبوعات و اطلاع رساني تجليل شد. معاون گفت: در ابتداي خدمت به همه دوستان گفتم كه ما مانند حضور در دو برنامه امدادي در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي هستيم كه برخي افراد مسئول آن هستند و برخي ديگر به كار خود ادامه مي دهند.

وي ادامه داد: وقتي روي اين صندلي مي نشينيم ، روزي به فكر خروج از آن مي افتيم و اين صندلي مكاني موقت و فرصتي براي خدمت است. به نظر من ، اين پست ها مانند يك ساعت در آن زمان است و به همين دليل ، از خداوند متعال مي خواهم كه ما را قادر سازد تا در اين دوره حاكميت وظايف خود را به خوبي انجام دهيم.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اينكه آقاي خدادي فردي باتجربه است و در زمينه مطبوعات خوب عمل كرده است ، خاطرنشان كرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با ما است و به همين منظور حكم وي را اعلام كرديم. دبير، منشي.

اسماعيلي درباره فرشاد مهدي پور معاون جديد وزير امور مطبوعات نيز تصريح كرد: دوره بررسي و انتصاب وي طولاني بود و من به شدت معتقد بودم كه وي در اين پست حضور خواهد داشت. خانواده او مطبوعات هستند و او فعاليت ميداني خود را در زمينه رسانه آغاز كرد و ويژگي مهم ديگر او اين است كه او در حال حاضر يك نظريه پرداز در زمينه رسانه است.

وي افزود: با حضور آقاي مهدي پور و خدادي تلاش مي كنيم در حوزه مديريت فضاي رسانه اي ادامه دهيم ، در حال حاضر مفروضات زيادي در حوزه رسانه داريم. در اولين گام ، ما با يك جنگ رسانه اي كاملاً توسعه يافته روبرو هستيم و در دولت مردم ما كاملاً به اين موضوع اعتقاد داريم و از همه بازآرايي و تمهيدات رسانه اي براي مقابله با اين موضوع استفاده خواهيم كرد. ما معتقديم كه ما درگير يك تهاجم فرهنگي بزرگ هستيم و در زمينه رسانه هاي برنامه اي ، ما از حالت دفاعي به حالت تهاجمي در حال حركت هستيم.

يكي از اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي با بيان اينكه بسياري از استانها خواهان ايجاد فضاهاي رسانه اي هستند ، افزود: ما مي خواهيم در ابتداي مرحله دوم انقلاب اسلامي جريان رسانه اي جديدي ايجاد كنيم. بنابراين ، ما اهميت بخش رسانه در تهران و استانهاي ديگر و همچنين در عرصه بين المللي را در نظر مي گيريم.

اسماعيلي با ابراز نگراني از رسانه هاي مكتوب ، گفت: “ما در حمايت از رسانه هاي مكتوب درگير مسائل جدي هستيم. با تغيير سيستم رسانه اي و تقويت رسانه ها و شبكه هاي اجتماعي ، طبيعتاً حوزه رسانه هاي مكتوب با چالش جديدي روبرو شده است. در كشور ما ، نگراني هاي كاغذي براي اهالي رسانه هاي مكتوب دو نقض در اين مورد وجود دارد كه ما از طريق قوه قضائيه پيگير آن هستيم.

وي در ادامه گفت: در مرحله بعد ، ما مي خواهيم با تخصيص ارز ، كه در جلسه ديروز با رئيس جديد بانك مركزي مطرح شد ، نياز به كاغذبازي را برآورده كنيم و كار آن در حال انجام است ، اما مهمتر از همه براي دستيابي به خود وابستگي به بخش. “هفته گذشته ، ما تيمي را به خوزستان فرستاديم تا از كارخانه هاي آنجا ديدن كند ، جايي كه گزارش مفصلي تهيه و ارائه شد. در پايان فرهنگ و رسانه بايد بخش بزرگي از نيازهاي كاغذ را تشكيل دهند. مردم اين استعداد در داخل كشور وجود دارد و اين يكي از مهمترين رويدادهايي بود كه من در پارلمان ارائه دادم.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در ادامه گفت: آقاي مهدي پور براي انجام اين مأموريت بزرگ نياز به همكاري و حمايت همه اصحاب رسانه دارد. رئيس جمهور محترم ديدگاه سياسي ندارد و از ابتدا اعلام كرد كه رقيب گروه هاي سياسي نيست ، اما رقيب من فساد ، تبعيض و بي عدالتي است. ما از اين شعار در اين دولت پيروي مي كنيم ، بنابراين من در هيچ يك از انتصابات مسائل سياسي و گروهي را وارد نكردم.

اسماعيلي افزود: درست است كه وقتي در اين موقعيت هستم ، برخي افراد را با توجه به نگرش و زمينه تجربه ام انتخاب مي كنم و طبيعي است كه افرادي كه با من ارتباط دارند انتخاب شوند ، اما اين بدان معنا نيست كه ما به دنبال اين هستيم سياسي ، من تا به امروز در هيچ جريان سياسي نيستم و سعي كردم مديران خود را بدون توجه به سابقه سياسي انتخاب كنم. به همين دليل ما سعي كرديم بهترين ها را انتخاب كنيم.

وي تاكيد كرد: براي من واضح است كه آقاي مهدي پور فردي با صلاحيت است و مطمئناً منافع سياسي خاص خود را دارد ، اما در اين سمت او فردي با ذوق سياسي نيست ، از افراد با هر انديشه ، فرهنگ و رسانه اي استفاده خواهد كرد. با صدار

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي يادآور شد: در جلسه هيئت نظارت بر مطبوعات ، من همچنين گفتم كه ما محدود به آزادي بيان هستيم. دولت نيز همين روند را دنبال كرد و به من توصيه كرد كه فضاي كاملي را براي توسعه و تعالي رسانه فراهم كنم.

در نهايت ، اسماعيلي از مديران رسانه و همكاران معاون مطبوعات تشكر كرد و اميدوار بود در اسرع وقت با آنها ملاقات كند.

در ادامه مطلب فرشاد مهدي پور ، معاون مطبوعات و اطلاعات وزير فرهنگ و ارشاد اسلاميوزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و همچنين معاون سابق وزير مطبوعات با تقدير از همكاران رسانه اي به پيشرفت در حوزه رسانه اشاره كردند و گفتند: خير.

وي با اشاره به اهميت رسانه و فضاي مجازي به عنوان دغدغه رهبر معظم انقلاب گفت: ساماندهي سيستم رسانه اي كشور از اولويت ها و وظايف اصلي ما در بخش مطبوعات خواهد بود و بدون شك اين مهم است. بدون مشاركت رسانه ها ، محققان و موسسات. “و سازمانهاي مرتبط با رسانه در دسترس نخواهند بود.

در همين راستا معاون مطبوعاتي به محدوديت ها و موانع موجود اشاره كرد و افزود: با وجود چنين موانع و محدوديت هايي ، ساماندهي سيستم رسانه اي كشور به راحتي امكان پذير نخواهد بود.

به گفته مهدي پور ، كشور ما در حال حاضر در يك جنگ بزرگ و فراگير فرهنگي و رسانه اي قرار دارد كه پيامدهاي آن در جامعه احساس مي شود و تنها راه مقابله با اين هجمه بزرگ ، سازماندهي مجدد سيستم رسانه اي كشور است.

وي گفت: جلوگيري از كاهش يا از دست دادن اختيارات رسانه اي يكي از اهداف نهايي معاون مطبوعاتي است: موضوع افزايش قدرت رسانه اي در همه سياست ها و تصميمات نهفته است و ما با تمام توان به سمت آن حركت مي كنيم.

در قسمت پاياني مراسم محمد خدادي ، معاون سابق وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي وي با اشاره به تعاملات گسترده خود با رسانه ها در دوران تصدي خود به عنوان دبير مطبوعات ، درباره برخي مسائل و مشكلات دو سال گذشته صحبت كرد و بر لزوم ايجاد اعتماد در رسانه ها تأكيد كرد: «با وجود همه مشكلات و عوارضي كه با آن روبرو بوديم. آنها با باور و ايجاد فضاي همكاري و همدلي با رسانه ها توانستند بر همه اين مشكلات غلبه كنند.

خدادي افزود: من معتقدم به عنوان يكي از اعضاي جامعه بزرگ رسانه اي كشور ما رفقاي ايثارگري در اين زمينه داريم كه فداكاري آنها ريشه در دانش و اعتقاد آنها در اسلام ناب محمدي (ص) دارد. انقلاب. “

وي با بيان اينكه در مسئوليت هاي مختلف بايد همه به فكر خدمت به مردم و حل مشكلات آنها باشيم ، گفت: مردم كرد به عنوان توانمند بايد هميشه بر حل مشكلات جامعه و خدمت به مردم تمركز كنند.

معاون سابق وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ، انتخاب فرشاد مهدي پور را يكي از بهترين گزينه ها براي معاون مطبوعاتي وزير عنوان كرد و براي وي در اين زمينه آرزوي موفقيت كرد و از همه رسانه ها خواست تا وي را در پيشبرد اهداف شري مهدي پور ياري دهند. رسانه كشور.

لازم به ذكر است كه در اين مراسم ، حجت الاسلام محمود دوعي ، سردبير روزنامه اطلاعات ، عبدالله گنجي ، سردبير روزنامه جاوه ، محمدحسين خوش خواه ، سردبير خبرگزاري فارو ، محمد صدخ عرب ، رئيس رضا نوروزپور آنها نظرات خود را درباره وضعيت كنوني رسانه ها بيان كردند.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.