بهترين راه براي برقراري ارتباط با مشتري

اطلاعات جامع تخصصي ويلاهاي ايران و جهان را از اين مرجع دنبال كنيد.

بهترين راه براي برقراري ارتباط با مشتري

۹ بازديد

بهترين راه برقراري ارتباط با مشتريان اگر به دنبال بهترين راه براي برقراري ارتباط با مشتريان مي باشيد، مي توانيد از ترفندهاي كاربردي و موثر در اين مقاله بهره ببريد. چراكه در جمع آوري مطالب اين مقاله سعي شده تا بهترين راه هاي برقراري ارتباط با مشتري و ترفندهاي عملي بيان شود. همچنين در انتهاي …

بهترين راه براي برقراري ارتباط با مشتري https://moonnews.ir/بهترين-راه-براي-برقراري-ارتباط-با-مشتر/ ماه نيوز Sun, 03 Oct 2021 20:13:50 0000 عمومي https://moonnews.ir/?p=6250 بهترين راه برقراري ارتباط با مشتريان اگر به دنبال بهترين راه براي برقراري ارتباط با مشتريان مي باشيد، مي توانيد از ترفندهاي كاربردي و موثر در اين مقاله بهره ببريد. چراكه در جمع آوري مطالب اين مقاله سعي شده تا بهترين راه هاي برقراري ارتباط با مشتري و ترفندهاي عملي بيان شود. همچنين در انتهاي …

بهترين راه برقراري ارتباط با مشتريان

اگر به دنبال بهترين راه براي برقراري ارتباط با مشتريان مي باشيد، مي توانيد از ترفندهاي كاربردي و موثر در اين مقاله بهره ببريد. چراكه در جمع آوري مطالب اين مقاله سعي شده تا بهترين راه هاي برقراري ارتباط با مشتري و ترفندهاي عملي بيان شود. همچنين در انتهاي اين مطلب قصد داريم شما را با يك ابزار فوق العاده كاربردي براي اجراي ترفندهاي بيان شده معرفي كنيم. پس تا انتهاي اين مقاله همراه ما باشيد و كسب و كار خود را رونق بخشيد.

اهميت برقراري ارتباط با مشتريان

ايجاد يك ارتباط خوب با مشتريان اثرات مطلوبي را در پيشرفت و موفقيت روز افزون كسب و كار شما خواهد داشت. پس استفاده از برخي تكنيك ها براي برقراري ارتباط با مشتري و جذب آنها مفيد مي باشد. روش هايي موثر در برقراري ارتباط با مشتري وجود دارد. در اين مقاله قصد داريم اطلاعاتي را با شما به اشتراك بگذاريم تا سبب ارائه خدمات و محصولات به بهترين شكل به مشتري شده و اين توانايي را داشته باشيد تا ارتباط تأثيرگذار تري با او برقرار كنيد و در نهايت با روابط طولاني مدت، هم مشتري خدمات مورد نياز را دريافت كند هم شركت به سود بيشتري دسترسي پيدا كند.

نقش كارشناسان در برقراري ارتباط با مشتري

كارشناسان به عنوان يك بيزينس من مي باشند و به طور گسترده با مشتريان در ارتباط هستند. پس بايد در اين تعاملات، مشتري حس خوبي را از شما دريافت كند و تا مقدار ممكن راضي باشد پس از كلمات مثبت استفاده كرده و به دنبال حفظ نام آن ها باشيد.

  • استفاده از نام ها

با دانستن اطلاعات شخصي مشتريان مانند نام فرزندان، مكان زندگي و شغل هاي آنان مي توانيد ارتباط با مشتري را قوي تر كرده و با او صميمي شويد.

  • آموزش به مشتري

مشتريان را با روند كاري آشنا كنيد و در حد تعادل آموزش دهيد با راهنمايي هاي صحيح به نيازها رسيدگي و تلاش كنيد يك ارتباط تجاري و همچنين يك تعامل دوستانه ايجاد كنيد.

  • بهبود ارتباط با مشتري

براي باقي ماندن مشتريان و پيشي گرفتن از رقيب هاي تان با توجه به تجربه هاي به دست آمده، كسب و كار خود را ارتقا دهيد. براي اين كار مي توانيد از كانال‌هاي ارتباطي همچون ايميل تلفن، فناوري هاي الكترونيك و غيره استفاده كنيد و پس از تاييد مشتري  نيازهاي او را برآورده سازيد. در فروشگاههاي فيزيكي ارائه خدمات به صورت شخصي نسبت به ساير روش هاي موجود برتري دارد اما براي شركت هايي كه به صورت الكترونيكي توانايي فعاليت خواهند داشت، مشتريان ارتباط خود با شركت را از طريق وب سايت ها يا ايميل برقرار مي كنند.

  • شناخت مشتريان

براي ارتقاء ارتباط با مشتريان، شناختن آنها يك امر لازم مي باشد و مشتريان از كارشناسان شركت انتظار دارند كه به بهترين نحو خدمات رساني كنند پس براي انجام اين كار بايد مشتري خود و نيازهايش را بشناسيد .

  • خدمات رساني در قالب كوچك تر

اگر سازماني منابع كافي براي ارائه خدمات متنوع نداشته باشد، بهتر است كه خدمات رساني را در بخش كوچكتري انجام دهد و با توجه به بهترين عملكرد خود در همان قسمت متمركز شود.

  • بخشندگي

بخشش به معناي مهرباني و راستگويي مي باشد كه به صورت سپري كردن زمان و حتي هديه  دادن براي افراد ديگر خواهد بود اگر بتوانيد رفتاري اينگونه به مشتريان ابراز كنيم قطعاً حس خوبي را به او منتقل كرده ايد و مي توانيد يك ارتباط قوي تر برقرار كنيد زيرا مشتري اين را خواهد فهميد كه درك بيشتري از جانب شما شده و در ارائه خدمات نسبت به وظيفه خود صادق خواهيد بود.

  • شفاف سازي

از عوامل مهم در ارتباط شما با مشتريان اين مورد مي باشد. در يك ارتباط با شفاف و طولاني مدت مشتري به شما كمك خواهد كرد تا درك بهتري نسبت به مسائل پيدا كرده و صداقت شما حس مي شود و همين كار سبب مي‌شود به شما اعتماد كند و بهترين ها را براي مشتري و شركت رقم بزنيد.

  • حل مشكلات خارج از كار

ارتباط شما با يك مشتري علاوه بر حوزه كار و خريد و فروش، در زمينه هاي ديگر هم مي باشد زماني كه يك مشتري با مشكل برخورد كرده و از شما در خواست كمك مي كند، سعي كنيد تا حد ممكن كمك كرده و حسن نيت خود را به او نشان دهيد.

  • برخورد انساني

اين هدف شماست كه براي برقراري هرچه بهتر ارتباط با مشتري از راهكارهاي استفاده ميكنيد اما حواستان باشد نبايد رفتارهاي انساني را فراموش كنيد پس با توجه به چارچوب اخلاقي انساني رفتار صحيحي انجام داده و سبب پايمال شدن حقوق مشتريان نشويد.

  • افزايش نظرات مشتريان

پس از بازگشايي كسب و كارتان به مخاطبان و مشتريان اوليه فرصت دهيد تا در نظرسنجي رضايتمندي همكاري كرده تا از طريق دريافت بازخورد نظرات مشتريان متفاوت را نسبت به محصولات و يا ارائه خدمات به دست آوريد و ذهنيت مثبتي در آنان ايجاد شود.

  • نحوه ذهن خواني شما بايد به قدري توانايي درك مشتريان را داشته باشيد كه مشتري به راحتي با شما ارتباط برقرار كند و اين توانايي را در شما ببيند كه براحتي درخواست‌ها و پيشنهادات خود را به شما ارائه دهد و شما در اين مسير راه حل ها هاي مطلوب را ارائه دهيد در اين راه مي توانيد با استفاده از اطلاعات و كيفيت محصولات، نظرها و تجربيات مشتريان به شما كمك بگيريد.

  • بالا بردن ارتباط رودررو

بهترين روش براي داشتن مشتريان وفادار ارتباط رو در رو با آنها مي‌باشد مشتريان براي مطمئن شدن نسبت به نوع خريد خود و در برطرف كردن اين انتظارات خود به دنبال مكالمه هاي دهان به دهان با اطرافيان ميرود.

  • اطلاع رساني كافي

هدف يك مشتري يك خريد مطلوب و ارائه خدمات به بهترين نحو مي‌باشد. پس اين انتظار را از شما خواهد داشت كه در مورد محصول يا خدمات ارائه شده اطلاعات كافي به دست آوريد. بهتر است به اين نكته توجه ويژه كنيد و تمام ابهامات و سوالات مشتريان را پاسخ دهيد و با در اختيار گذاشتن اطلاعات كافي، آنها را نسبت به خود و شركت مجاب و رضايت آنها را به دست آوريد. در نهايت بايد بدانيد كه مشتري با تمام شرايط تمايل دارد پاسخ انتظارات خود را از زبان يك انسان رفع كند است بايد با آن ها صحبت و همدردي كنيد اگر توانايي برقراري و پاسخ به مشتري را نداريد بهتر است تماس را به قسمت ديگري ارجاع دهيد.

علاوه بر اين تمام قسمت ها براي حل مشكل مشتري را به طور شفاف توضيح دهيد و مشتري را در اين امور آگاه كنيد. گاهي اوقات يك شركت توانايي رفع انتظارات مشتري را نخواهد داشت در اين شرايط بهتر است براي رفع مشكل پيشنهاد ديگري در جهت رفع مشكل او انجام شود. اگر در رفع بعضي از مشكلات مشتري ها اقدامات لازم را كردند از آنها سپاسگزاري كرده و در جهت رضايتمندي او كد تخفيف يا هديه كوچك براي جبران استفاده كنيد.

 انجام يك پشتيباني دقيق بهترين راهكار براي دريافت بازخورد مطلوب و رضايت مشتريان خواهد بود در نهايت در برخورد با مشتري به شكلي رفتار كنيد كه انتظار داريد همان رفتار با شما انجام شود.

 

استفاده از نرم افزار كاربردي براي برقراري ارتباط با مشتري

يكي از بهترين نرم افزارهاي كاربردي براي برقراري ارتباط با مشتري نرم افزار CRM ركاما مي باشد.اين نرم افزار تمامي قابليت هاي برقراري ارتباط با مشتري را دارا مي باشد. براي اطلاع از امكانات اين نرم افزار بر روي امكانات و خدمات CRM كليك كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.