كليساي ليليان در آستانه تصليب

اطلاعات جامع تخصصي ويلاهاي ايران و جهان را از اين مرجع دنبال كنيد.

كليساي ليليان در آستانه تصليب

۸ بازديد

اخبار ايران من / وسط به تازگي عكس هايي در اينترنت منتشر شده است كه وضعيت اسفناك كارهاي بين المللي در منطقه مركزي را نشان مي دهد كه دوباره در فهرست آثار ملي ثبت شد و در صورت ادامه اين كار ، به تدريج آويزان مي شود! عكسها نشان مي دهد كه كليساي ارمني در …

كليساي ليليان در آستانه تصليب https://myirannews.ir/فرهنگي/كليساي-ليليان-در-آستانه-تصليب/ https://myirannews.ir/فرهنگي/كليساي-ليليان-در-آستانه-تصليب/#respond Sat, 25 Sep 2021 07:56:21 0000 فرهنگي https://myirannews.ir/فرهنگي/كليساي-ليليان-در-آستانه-تصليب/ اخبار ايران من / وسط به تازگي عكس هايي در اينترنت منتشر شده است كه وضعيت اسفناك كارهاي بين المللي در منطقه مركزي را نشان مي دهد كه دوباره در فهرست آثار ملي ثبت شد و در صورت ادامه اين كار ، به تدريج آويزان مي شود! عكسها نشان مي دهد كه كليساي ارمني در …

اخبار ايران من / وسط به تازگي عكس هايي در اينترنت منتشر شده است كه وضعيت اسفناك كارهاي بين المللي در منطقه مركزي را نشان مي دهد كه دوباره در فهرست آثار ملي ثبت شد و در صورت ادامه اين كار ، به تدريج آويزان مي شود!

عكسها نشان مي دهد كه كليساي ارمني در روستاي ليليان ، در منطقه كمره خمين ، به پاركينگ خصوصي ، كشاورزي و محلي تبديل شده است ، حتي اگر بخشي از روند ثبت نام مختل شده باشد.

روستاي ليليان منطقه اي باستاني و ارمني است كه قدمت آن به زمان قاجار مي رسد و وجود كليساي ارمني از زمان قاجار گواه اين است كه اين روستا توسط ارمنستان شكل گرفته است.

كليساي ليليان در تاريخ 10 مه 2007 و شماره 19064 در فهرست آثار ملي قرار گرفت و آرامگاه ارمني ليليان كه متعلق به قاجار و پهلوي است در تاريخ 14 فوريه 2007 با شماره ثبت 17350 به عنوان يكي از آثار ايراني ثبت شد. به

روستاييان ارمني از شاخه مسيحي گرگوري پيروي مي كنند كه توسط شاه عباس صفوي از ارمنستان به اين منطقه آورده شده است.

در سپتامبر 2014 ، رئيس وقت فرهنگ منطقه اي مركزي مركزي از احياي قبرستان هاي ارمنيان در اين روستا خبر داد ، اما امروز ، هفت سال بعد ، خبر تخريب كليساي اين روستا به گوش رسيد.

تصاوير چاپ شده از كليسا نشان مي دهد كه اين اثر مشابه هر چيزي غير از كليسايي است كه در يك اثر ملي ثبت شده است و در نگاه اول به نظر مي رسد كه كارهاي كمي در زمينه فرهنگ آنها انجام شده است.

ارزشهاي فرهنگي براي مشاركت همه مردم مورد نياز است

سرپرست فرهنگ ، گردشگري و صنايع دستي منطقه مركزي در مورد وضعيت كليسا به اخبار ايران من گفت: آثار قديمي منطقه مركزي و فراواني و پراكندگي آنها بسيار است. در عوض ، بيش از 2000 ثبت نام بين المللي واجد شرايط در منطقه شناسايي شده است كه 900 مورد از آنها به فهرست آثار ملي اضافه شده است.

مصطفي مرزبان با اشاره به اينكه بخش عمده اي از فرهنگ كشور مشاركت ، مشاركت صاحبان آثار باستاني و يا بودجه اي است كه از سوي كميته شهرسازي تامين مي شود ، افزود: به آنها رسيدگي مي شود.

عكسهاي 3 سال پيش / كليسا يا باغ وحش؟ / خانه متعلق به مالكان است

وي درباره كليساي ليليان خميني و همچنين عكس هاي منتشر شده از اين كليسا توضيح داد: طبق گزارشات و عكسهاي منتشر شده كه مربوط به سه سال پيش است ، كليسا و درمانگاه ليليان در سال 2007 در فهرست ستون ملي قرار گرفت. كليسا منطقه را به باغ وحش و پاركينگ تبديل كرده بود.

مرزبان گفت: دو سال پيش اداره كل ميراث فرهنگي منطقه مركزي بر اساس وضعيت كليسا و ايده تغيير كاربري از صاحبخانه شكايت كرد و متاسفانه دادگاه مالك را به دليل اقدامات وي محكوم كرد. ، تصميم اوليه تكرار شد و مالك محكوم شد.

به دنبال حذف ساختمان از ليست ستون هاي ملي ، مالك اين شكايت را رد كرد

وي بر اساس تلاش صاحبان خانه براي حذف خانه از فهرست اركان ملي و تشكيل پرونده در ديوان عدالت گفت: 1400 ، دادگاه رد كرد.

مديركل ميراث فرهنگي ، گردشگري و صنايع دستي منطقه مركزي گفت: يكي از جانشينان بناي يادبود كار مرمت را ممنوع مي كند و فرهنگ آنها به دليل كمبود مسكن نمي تواند اقدامي انجام دهد ، اما تنها در صورتي كه بودجه لازم وجود داشته باشد. از بازسازي خانه هاي خميني تأمين مي شود.

هزينه مرمت كليسا حدود 500 ميليون دلار است

وي همچنين با بيان اينكه براي بازسازي كليسا نياز به 500 ميليون دلار بدهي وجود دارد ، گفت: تعمير سقف ، سقف و ديوار ضروري است كه زمان بر و هزينه بر است اما براي جلوگيري از آسيب بيشتر و 500 ميليون تومان ضروري است.

مرزبان افزود: خانه متعلق به مالك است و اگر او آن را بازسازي كند ، ما مي خواهيم به استفاده از كليسا ادامه دهيم ، اما بايد بين مالكان مشاركت داشته باشيم.

به گزارش اخبار ايران من ، متأسفانه چندين بار در منطقه مركزي شاهد بوديم كه خانه هاي ثبت شده بين المللي متعلق به مالكان در معرض خطر بيشتري نسبت به ساير خانه ها قرار دارد ، نمونه اي كه مي توان آن را به خانه حاج باشي در اراك ارسال كرد. ، در نهايت مالك موفق به حذف اين بناي تاريخي از فهرست آثار جهاني شد و به نظر مي رسد امروز صاحب كليساي ليليان نيز سعي دارد اين بناي تاريخي را از فهرست بناها حذف كند. به نظر مي رسد قبل از گردهمايي همه مالكان براي حذف خانه هاي قديمي منطقه از فهرست آثار ملي ، توجه به ميراث فرهنگي مهم است.

درست است كه حفاظت و مرمت آثار باستاني مستلزم هزينه و بدهي است ، اما در واقع اگر وزارتخانه وزارت فرهنگ باشد ، چشم انداز حفظ آثار قديمي افزايش مي يابد و بايد بيشتر از قبل براي نابودي كشور هزينه شود. تاريخ.

انتهاي پيام

https://myirannews.ir/فرهنگي/كليساي-ليليان-در-آستانه-تصليب/feed/ 0

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.