اولين خلبان شهيد دفاع مقدس چه كسي بود؟

اطلاعات جامع تخصصي ويلاهاي ايران و جهان را از اين مرجع دنبال كنيد.

اولين خلبان شهيد دفاع مقدس چه كسي بود؟

۹ بازديد

در اولين روز آغاز رسمي جنگ تحميلي شهيد خالد حيدري ، هواپيماي وي در عمليات انتقام مورد اصابت موشك قرار گرفت. سالها از پيكر شهيد خبري نبود و هيچكس از سرنوشت او اطلاع نداشت. وي در سال 1391 به ايران بازگشت تا اينكه پيكر شهيد در قبرستاني در شهر كوت و طي مراسمي پيدا شد. …

اولين خلبان شهيد دفاع مقدس چه كسي بود؟ https://moonnews.ir/اولين-خلبان-شهيد-دفاع-مقدس-چه-كسي-بود؟/ Thu, 23 Sep 2021 12:38:20 0000 هنري و فرهنگي https://moonnews.ir/اولين-خلبان-شهيد-دفاع-مقدس-چه-كسي-بود؟/ در اولين روز آغاز رسمي جنگ تحميلي شهيد خالد حيدري ، هواپيماي وي در عمليات انتقام مورد اصابت موشك قرار گرفت. سالها از پيكر شهيد خبري نبود و هيچكس از سرنوشت او اطلاع نداشت. وي در سال 1391 به ايران بازگشت تا اينكه پيكر شهيد در قبرستاني در شهر كوت و طي مراسمي پيدا شد. …

در اولين روز آغاز رسمي جنگ تحميلي شهيد خالد حيدري ، هواپيماي وي در عمليات انتقام مورد اصابت موشك قرار گرفت. سالها از پيكر شهيد خبري نبود و هيچكس از سرنوشت او اطلاع نداشت. وي در سال 1391 به ايران بازگشت تا اينكه پيكر شهيد در قبرستاني در شهر كوت و طي مراسمي پيدا شد. پيكر شهيد حيدري پس از يك مراسم بزرگ به مهاباد منتقل شد و در زادگاهش آرام گرفت.

به گزارش ماه نيوز ، روزنامه “جوان” در ادامه نوشت: شهيد حيدري زماني كه در خانه دختري دو ماهه داشت وارد جبهه شد. قطعاً ترك فرزند براي پدر سخت ترين كار دنياست ، اما شهيد 22 سپتامبر نمي تواند نسبت به آنچه در كشورش مي گذرد بي تفاوت بماند. در اولين روز جنگ تحميلي ، لباس رزم بر تن كرد و با دشمن متجاوز به جنگ رفت.

دختر شهيد آن روزها آنقدر كوچك بود كه هيچ خاطره اي از پدرش ندارد. اگرچه پدرش سالها در كنار او نبود ، اما مادر مانند دختري در كنار دخترش ماند و روزهاي قهرماني همسرش را توصيف كرد. مادر بارها از رفتن پدرش به جنگ به دخترش خبر داد و طلا حيدري مي دانست كه پدرش در چه شرايطي به ميدان جنگ رفته است.

“وقتي ما خبر حمله عراق را شنيديم ، من و پدر شما پشت ميز شام در خانه نشسته بوديم. او از پنجره اتاق به بيرون نگاه كرد و با عجله چمدان هايش را برداشت. تعطيلات بود ، اما او تعطيلات خود را لغو كرد و در آن زمان ، ما در سومين شكارگاه نوژه در همدان بوديم. “من اعتراض كردم و از پدر شما خواستم كه نزد ما بماند ، اما او من را متقاعد كرد و گفت:” من مي روم. ممكن است امكان بازگشت وجود نداشته باشد. برو پيش مادرم ، اينجا براي تو امن نيست. ‘

مادر به درخواست پدر ، تكه اي از موهاي دخترش را بريده و به او مي دهد و پدر موها را كنار عكس دخترش مي گذارد و مي رود. مطمئناً در آن روزهاي سخت ، آخرين چيزي كه شهيد حيدري بو كرد موهاي دخترش بود و آخرين عكسي كه او ديد ، تصويري از فرزند دردناكش بود. اين خلبان شجاع مشتاق بازگشت به خانه و در آغوش گرفتن پسرش بود ، اما او ماموريت حفاظت از وطن را بر هر چيزي در اولويت قرار داد و خود را وقف دفاع از كشور خود كرد.

م theثر بودن نيروي هوايي ايران را با بمباران دو پايگاه هوايي عراق در 22 سپتامبر 1959 ، در ساعت 14 بعد از ظهر نشان دهيد. اين كار به استراتژيست هاي آنها انجام شد. به خلبانان حتي دستور انجام اين مأموريت داده نشد و آنها داوطلبانه مسئوليت اين امر جدي را بر عهده گرفتند.

شهيد خالد حيدري با اينكه از خلبانان برجسته اهل سنت بود ، اما ارادت زيادي به اهل بيت عليهم السلام به ويژه امام حسين (ع) و امام رضا (ع) داشت. دوستانش او را به خاطر صداقت و ميهن پرستي مي شناسند. دوستانش توضيح مي دهند كه در روز شهادتش ، خالد با كابين خود در مقابل شهيد صالحي به آسمان پرواز كرد و ماموريت او بمباران پايگاه هوايي كوت در العمره ، مركز استان ماسون عراق بود. هواپيماي شهيدان خالد حيدري و صالحي فرود آمدند تا توسط رادار دشمن نشان داده نشوند و با كابل هاي برق برخورد كرده و با سرعت زياد به رودخانه دجله برخورد كرد و به همراه همرزمانش محمد صالحي به شهادت رسيد.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.