ثبت ۳ زمينلرزه در استان خراسان رضوي با بزرگاي ۳.۲ و بيشتر/ساري با زلزله ۴ لرزيد

اطلاعات جامع تخصصي ويلاهاي ايران و جهان را از اين مرجع دنبال كنيد.

ثبت ۳ زمينلرزه در استان خراسان رضوي با بزرگاي ۳.۲ و بيشتر/ساري با زلزله ۴ لرزيد

۹ بازديد

هفته گذشته زمين لرزه اي به بزرگي 2.2 ريشتر صفيدسنگ را لرزاند ، زمين لرزه اي به بزرگي 6.6 ريشتر اين منطقه را لرزاند و زمين لرزه اي به بزرگي 2.2 ريشتر نيز منطقه همت آباد در استان خراسان رضوي را لرزاند. به گزارش ماه نيوز ، در 22 و 23 ژانويه ، مشهد ، …

ثبت ۳ زمينلرزه در استان خراسان رضوي با بزرگاي ۳.۲ و بيشتر/ساري با زلزله ۴ لرزيد https://moonnews.ir/ثبت-۳-زمينلرزه-در-استان-خراسان-رضوي-با-ب/ ماه نيوز Fri, 15 Jan 2021 23:41:57 0000 اجتماعي https://moonnews.ir/ثبت-۳-زمينلرزه-در-استان-خراسان-رضوي-با-ب/ هفته گذشته زمين لرزه اي به بزرگي 2.2 ريشتر صفيدسنگ را لرزاند ، زمين لرزه اي به بزرگي 6.6 ريشتر اين منطقه را لرزاند و زمين لرزه اي به بزرگي 2.2 ريشتر نيز منطقه همت آباد در استان خراسان رضوي را لرزاند. به گزارش ماه نيوز ، در 22 و 23 ژانويه ، مشهد ، …

هفته گذشته زمين لرزه اي به بزرگي 2.2 ريشتر صفيدسنگ را لرزاند ، زمين لرزه اي به بزرگي 6.6 ريشتر اين منطقه را لرزاند و زمين لرزه اي به بزرگي 2.2 ريشتر نيز منطقه همت آباد در استان خراسان رضوي را لرزاند.

به گزارش ماه نيوز ، در 22 و 23 ژانويه ، مشهد ، دومين شهر پرجمعيت كشور ، توسط يك سري زمين لرزه هاي كوچك و پس لرزه ها آسيب ديد. به گفته دكتر علي بيت اللهينا ، مدير گروه لرزه نگاري در مركز تحقيقات راه ، مسكن و شهرسازي ، در 14 سال گذشته ، 824 زمين لرزه به بزرگي 2.5 و بالاتر در شعاع 100 كيلومتري اطراف مشهد رخ داده است.

وي خاطرنشان كرد: بزرگترين زمين لرزه در منطقه مربوط به زمين لرزه آوريل 2017 در صفيد سنگ در استان خوفران رضوي بود ، در شكل زير خوشه هاي لرزه اي مشهد در جنوب غربي ، شمال و شمال غرب نشان داده شده است. اطراف مشهد و اطراف آن از نظر فعاليت زلزله بطور قابل توجهي نازك تر است.

يك زمين لرزه دستگاه مدرن در مشهد و اطراف آن با شعاع يك درجه (حدود 110 كيلومتر) نشان داده شده است (بعد از 2006)

علاوه بر زلزله صفيدسنگ در استان خراسان رضوي ، زمين لرزه اي به بزرگي 4 ريشتر در چاه دادخدا و زمين لرزه اي به بزرگي 4 ريشتر در ساري در استان مازندران ثبت شده است.

در تاريخ نزديك به 1000 سال اخير آن ، در بررسي مهمترين زمين لرزه ها در استان مازندران ، نشان داده شده است كه بيشتر اين زمين لرزه ها در قسمت هاي شرقي آلبرس مركزي در “قاب” و در قطرات غربي آن در “طالقان” ثبت شده است. گسل هاي “نور” و “بالده” و “شمال آبرس مركزي” و همچنين گسل “بهشهر” و قسمت شرقي گسل “البرس شمالي” ، در قسمت هاي شرقي آلبر تا حد زيادي تحت تأثير نقايص “شمال البرز” و “مازندران” قرار دارند. مركزي است

مهمترين مناطق در معرض خطر زياد زمين لرزه هاي بزرگ در مازندران ، منطقه مركزي و تقاطع بشار و مازندران ، جنوب ساري و بابل و منطقه مركزي البرز مركزي است كه در آن زمين لرزه اي به بزرگي 7 ريشتر وجود دارد. 5 بر اساس شواهدي از زمين لرزه ها و گسل هاي تاريخي و زمين ساختي سطح.

جزئيات زلزله هفته گذشته به شرح زير است.

شنبه 20 ژانويه

زمين لرزه اي به بزرگي 8.8 ريشتر در كاون در استان خراسان جنوبي ، زمين لرزه اي به بزرگي 2..8 ريشتر در مردك استان كارمان ، بزرگي در سومان در استان كارمانشاه. زمين لرزه اي به بزرگي 7.8 ريشتر استان نالوس در استان آذربايجان غربي را لرزاند. زمين لرزه 2.9 گزارش شده است.

در استان هاي چرام ، كهگيلويه و بويراحمد ، 4. پس از اين زمين لرزه ، زمين لرزه ديگري به بزرگي 1.1 ريشتر در عمق 10 كيلومتري زمين رخ داد كه مركز آن 1 كيلومتري چرام و 24 كيلومتري دوگنبدان بود. و 31 كيلومتري دهدشت.

يكشنبه 21 ژانويه

زلزله 6.6 ريشتري در تاسوج ، استان آذربايجان شرقي ، زمين لرزه اي 7.7 ريشتري در سدآباد استان بوشهر ، زمين لرزه اي 7.7 ريشتري در استان فرمان ، زمين لرزه اي به بزرگي 7.8 ريشتر در دهوك ، استان خراسان جنوبي ، بزرگي در استان سرخس. زمين لرزه اي به بزرگي 2.5 ريشتر شهر نجف در استان كارامان را لرزاند. زمين لرزه اي به بزرگي 2.5 ريشتر و زمين لرزه اي به بزرگي 6.6 ريشتر در سرپل جهاب استان كرمانشاه.

منطقه لالي خوزستان با زمين لرزه اي به بزرگي 7.8 ريشتر در عمق كيلومتر لرزيد و مركز آن 38 كيلومتري لالي ، 45 كيلومتري سالند بود. و استان ولايت يك كيلومتر بود.

دوشنبه ساعت 9 شب است

9. زلزله بزرگ به بزرگي سيردان در استان كازوين ، در نودان از استان فارس. زمين لرزه اي به بزرگي 6.0 ريشتر منطقه سرخات ، كهگيلويه و بور احمد را لرزاند. زمين لرزه اي به بزرگي 6.6 ريشتر در استان كارامان اعلام وصول

نغده ، استان آذربايجان غربي 10 كيلومتر. مركز زمين لرزه در 6 كيلومتري ناگده ، 8 كيلومتري محمدديار گزارش شده است. و 21 كيلومتري اين استان است. Gardeshkenh گزارش شد.

مركز زمين لرزه در مركز زمين لرزه 2.3 ريشتر گزارش شده است كه مركز آن در 1 كيلومتري جنوب صفيد سنگ و 19 كيلومتري فريمان است. و 23 كيلومتري كلندرآباد در اين استان.

شنبه ساعت 3 عصر است.

زمين لرزه اي به بزرگي 3.1 ريشتر در عمق 10 كيلومتري زمين دو گنبد در استان كهگيلويه و بويراحمد را لرزاند و مركز كانون آن 32 كيلومتري دوگنبدان و 50 كيلومتري باشت در استان كهگيلويه و بويراحمد و 44 كيلومتري بابامنير در استان فارس بود.

زمين لرزه اي به بزرگي 2.6 ريشتر منطقه تعزيه آباد در استان كرمانشاه ، زمين لرزه اي به بزرگي 2.7 ريشتر جيرفت در استان كرمانشاه و زمين لرزه اي به بزرگي 2.5 ريشتر فريدونشهر در استان اصفهان را لرزاند.

مركز زمين لرزه در خراسان رضوي در استان خراسان رضوي در عمق 15 كيلومتري زمين گزارش شده است. و 94 كيلومتري صالح آباد در اين استان. زلزله 2.6 دومين زمين لرزه در منطقه است.

زمين لرزه اي به بزرگي 3.6 ريشتر در عمق 10 كيلومتري زمين در حوالي صفيد در استان خراسان رضوي احساس شد.

استان كهگيلويه و باير احمد با زمين لرزه اي به بزرگي 3.2 ريشتر در عمق 10 كيلومتري زمين لرزيد.

هرمت آباد ، 10 كيلومتري استان خراسان رضوي. دو زمين لرزه به بزرگي 3.2 ريشتر در عمق 10 كيلومتري زمين. و يك زمين لرزه ديگر با بزرگي 3.1 ريشتر در عمق 2.5. بابا مركز زمين لرزه در 20 كيلومتري همت آباد ، 27 كيلومتري سلطان آباد و 30 كيلومتري فيروزه در استان گزارش شده است.

مركز زمين لرزه 10 كيلومتر بر ساعت در استان ميزان و بزرگاي 3.2 ريشتر اعلام شده است.

چهارشنبه ساعت 9 شب است.

2.9 اولين زمين لرزه در استان سمنان در 15 ژانويه بود. مركز زمين لرزه در 12 كيلومتري ميجان ، 24 كيلومتري اميريه و 31 كيلومتري بسطام گزارش شده است.

كيلومتر چاه دادخدا واقع در استان كارامان. مركز زمين لرزه در يك كيلومتري مركز زمين لرزه در چاه دادخدا ، 1 كيلومتري قلعه گنج در استان كارامان گزارش شده است. و كيلومتر كيلومتر از استان هرمزگان. زلزله 2.5. 2.5 دومين رويداد لرزه اي در منطقه است.

زمين لرزه اي به بزرگي 2.6 ريشتر دراشهات استان فارس را لرزاند.

پنجشنبه ساعت 9 شب است.

چاه دادخدا ، واقع در استان كارامان ، زمين لرزه اي به بزرگي 3.3 ريشتر در عمق 10 كيلومتري و به دنبال آن زمين لرزه اي به بزرگي 4 ريشتر در عمق 10 كيلومتري زمين تجربه كرد. زلزله 7.7 دومين زمين لرزه در منطقه است.

زلزله 8.8 ريشتري در استان كارمان ، زلزله 7.7 ريشتري استان گلستان ، زمين لرزه اي 7.9 ريشتري در استان آذربايجان غربي ، 2 زلزله در استان كارمان. مركز زمين لرزه در زير مركز زمين لرزه گزارش شده است ؛ هيچ هشدار تسونامي اعلام نشده است. مركز زمين لرزه در زير مركز زمين لرزه گزارش شده است ؛ اما هيچ هشدار تسونامي صادر نشده است. مركز زمين لرزه در زير مركز زمين لرزه گزارش شده است ، اما هيچ هشدار تسونامي صادر نشده است.

ساري ، استان مازندران ، با زمين لرزه اي به بزرگي 4 ريشتر در عمق 21 كيلومتري زمين لرزيد و مركز آن 1 كيلومتري سورري ، 14 كيلومتري سوراك و 15 كيلومتري قسمت پايين استان بود.

در عمق 13 كيلومتري زمين لرزه اي به بزرگي 3.3 ريشتر منطقه Katarvih در استان فارس را لرزاند و مركز آن 19 كيلومتري Kataravih و 49 كيلومتري Nariz بود. و 52 كيلومتري اين استان است.

مركز زمين لرزه در 10 كيلومتري عمق 10 كيلومتري زمين لرزه گزارش شده و مركز آن 22 كيلومتري خانه زانيان ، 26 كيلومتري نودان و 27 كيلومتري كازرون در استان است.

جمعه هفدهم ژانويه

در لالي ، استان خوزستان ، زمين لرزه اي به بزرگي 3.3 ريشتر در عمق 14 كيلومتري زمين لرزه و مركز زمين لرزه 11 كيلومتري لالي و 21 كيلومتري سالاد ثبت شده است. و 27 كيلومتر در گتوند.

زمين لرزه اي به بزرگي 2.6 ريشتر راور در استان كارامان را لرزاند.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.