پس از مرگ ناگهاني او ، و متوجه شدم كه منطقه نجف اغلب به عنوان چهار نام شناخته مي شود ، در مورد اين از دست دادن در آينده منطقه نجف و حكومت آن صحبت شده است. انتظار مي رود كه طلاب درباره محتويات حوزه بحث كنند ، اما به عنوان يك ناظر خارجي كه …
نهاد مدني «مرجعيت»، ميراث آيت الله حكيم و آينده حوزه نجف https://myirannews.ir/عمومي/نهاد-مدني-مرجعيت،-ميراث-آيت-الله-حكي/ https://myirannews.ir/عمومي/نهاد-مدني-مرجعيت،-ميراث-آيت-الله-حكي/#respond اخبار ايران من Thu, 09 Sep 2021 12:31:58 0000 عمومي https://myirannews.ir/عمومي/نهاد-مدني-مرجعيت،-ميراث-آيت-الله-حكي/ پس از مرگ ناگهاني او ، و متوجه شدم كه منطقه نجف اغلب به عنوان چهار نام شناخته مي شود ، در مورد اين از دست دادن در آينده منطقه نجف و حكومت آن صحبت شده است. انتظار مي رود كه طلاب درباره محتويات حوزه بحث كنند ، اما به عنوان يك ناظر خارجي كه …
پس از مرگ ناگهاني او ، و متوجه شدم كه منطقه نجف اغلب به عنوان چهار نام شناخته مي شود ، در مورد اين از دست دادن در آينده منطقه نجف و حكومت آن صحبت شده است.
انتظار مي رود كه طلاب درباره محتويات حوزه بحث كنند ، اما به عنوان يك ناظر خارجي كه تاريخ ، ساختار ، آداب و فرهنگ حوزه را در سالهاي اخير مطالعه كرده است (برخي نكات نيز در نظر مدرسه نجف اشرف ذكر شده است). گفته مي شود كه اين حوزه يكي از مهمترين و پايدارترين منابع علم در جهان شيعه است و در سالهاي اخير با وجود تغيير تاريخ ، موفق به حفظ ساختار علمي ، روشها و ويژگيهاي خاص خود شده است.شيخ انصاري و آخوند خراساني ، سيد محمد كاظم يزدي ، سيد ابوالحسن اصفهاني ، شيخ محمدحسين نائيني ، شيخ محمد حسين كمپاني و آيت الله سيد محسن حكيم. از جمله رژيم بعث ، باقي ماندند و اطمينان حاصل كردند كه اين ميدان بي حاصل ضعيف نشده است. متأسفانه در زمان صدام ، حوزه علميه نجف اشرف با دوره جديدي از آزمايش و جو اخلاقي رو به رشد و رو به رشد مواجه شد. اين مناطق همچنين براي توسعه نوآوري ها و مهارت ها در حفاظت از حق آزادي انديشه و عمل در منطقه و همچنين اجتناب از سياست ، عدم تحمل مذهبي ، تعقيب قدرت و درگيري هاي طرفين تلاش كرده اند. از سوي ديگر ، براي رفع چالش ها ، نيازها و شبهات دشوار امروز و در آينده با اجتهاد و راهكارهاي اصلاحي. موفقيتها و استراتژيهاي آيت الله سيستاني و ديگر جناحهاي نجف اشرف در زمينه حقوق بشر ، اعتراضات ، حق راي ، آزاديهاي مدني و احترام به حقوق مالكيت معنوي ، حقوق بشر ، حقوق اقليتها و به رسميت شناختن گفتگوي ديني و مذهبي ، همانطور كه در كنفرانس پاپ و همچنين در مورد برتري طلبان سفيدپوست ديگر اثبات و ارتباط مدرن با جهان پيرامون است كه منطقه نجف را تأييد مي كند و همچنين عميق ، ماندگار است و داستاني طولاني خواهد بود و اميدواريم ادامه يابد و رشد كند.
در تشيع ، “اقتدار” بر فرهنگ و معنوي برتر است و “اقتدار” شهروند معمولي و معنوي است كه خود را شناسايي مي كند و تحت تأثير اديان در “دين” ، اعتقادات و اعمال ديني ، اجتماعي ، انساني و اجتماعي قرار مي گيرد. وضعيت . ، بدن گوشتي به عنوان محرك و كمك واقعي. هويت ديگر در ابتدا ذكر يا ذكر نمي شود و يك تابع است. فقدان رهبر مذهبي بقايايي از قبيل شخصيت فكري ، معنوي و اخلاقي او باقي مي گذارد و شاگردانش ، نوشته ها ، فتواها ، زندگي فكري ، سياسي ، اجتماعي و شخصي او ، ميراثي به جا مي گذارد كه ما گاهي اوقات دهه ها در مورد آن بحث و بحث مي كنيم. ستون صفحه پويا است و بسياري از وقايع در منطقه از اقتدار نشأت گرفته يا احاطه شده است ، به ويژه منطقه و آينده آن توسط مقامات مشخص مي شود. در عين حال ، بايد توجه داشت كه تأسيس سمينارهاي عميق تري مانند نجف اشرف يا يك حوزه علميه بزرگ مانند قم را نمي توان با سمينارهاي كوچكتر مقايسه كرد كه زماني درخشيدند و سپس با مرگ انسان تا انتها فرود آمدند و مهاجرت كردند. زندگي و بقاي يك رهبر مذهبي يا حاكم ديگر ، و همچنين هر سازمان متمدني ديگر كه تقسيم بندي هاي مختلفي مانند تعقيب اهداف تعيين شده ، پتانسيل علم و توليد مثل هوشمند ، تنوع م believersمنان و توانايي رهبر را ايجاد كرده است. و سازمان او براي كنترل روابط با افرادي كه با ساير سازمانها دنبال مي كند ، و همچنين ايده ها و جايگاه خود در مردم و موسسات.
به همين دليل ، روند رشد و تبليغات و انجام مسئوليت ها در سمينارهاي اوليه شيعه بسيار مهم است. اين امر در مورد اديان ديگر نيز صادق است و آنها سنت هاي خاص خود را دارند و گاهي خارج از قلمرو برتري مذهبي هستند و تحت كنترل سياست نيز هستند.
آداب و رسوم هر دين بايد در زمينه هاي تاريخي ، فرهنگي و سياسي آن بررسي و تحليل شود. حوزه علميه مقدس قم و حوزه علميه نجف اشرف به عنوان دو شاخه علم و فقه شيعه نيز داراي شباهت هاي فراوان و در عين حال تفاوت هايي است كه از سنت هاي سياسي و سياسي و سنت هاي داخلي آنها ناشي مي شود. يكي از شرايط تبليغات تبليغاتي ، كه در همه اين دسته ها متمايز است و بديهي است كه مي تواند مورد اعتراض قرار گيرد. به عنوان مثال ، در حوزه علميه قم ، اعلام قدرت طلبه در زندگي اساتيد هيچ مشكلي با اين روش ندارد ، به همين دليل است كه در اين منطقه ، بسياري از نسلهاي تقليد با انتشار كار و آثار چندين نسل حتي جوانترين آنها ، قدرت را اعلام كرده اند. مجتهدين. به عموم مردم ، و درعين حال گروهي از مربيان و دولت در شناخت برخي از حاكمان يا ناديده گرفتن برخي ديگر مشاركت دارند. با اين حال ، در منطقه نجف اشرف ، روند اعلام اقتدار به اين شكل نيست و اغلب در زندگي معلمان ، دانش آموزان ، حتي اگر از محبوبيت بالايي برخوردار باشند ، از انتشار مقالات خود و اعلام مقامات خودداري مي كنند. اگر اكنون بيشتر سه رژيم در نجف اشرف شنيده مي شود ، به اين دليل است و اين به معناي فقدان دانشمندان تا حدي نيست ، بلكه به معناي پيروي از سنت ها و اصول قرن ها در اين زمينه است. از شواهد در اين ميان ، افراد مشهور در حوزه نجف با توجه به پيچيدگي و وزن سخنراني ها و عمق سخنراني ها و علاقه دانشجويان و فداكاري اساتيد در سخنراني ها و سخنراني ها شركت مي كنند. بنابراين ، اگر متن خداحافظي كند ، ايجاد شخصيت بعدي با بسياري از معلمان و طلاب با پيروي از سنت هاي حوزه نجف ، با رعايت سنت ها و دقت انجام مي شود. بديهي است كه هنگام اعلام حكومت در نجف اشرف ، نهادهاي دولتي يا نهادهاي دولتي دخالت نمي كنند و حتي در آن صورت ، معمولاً به جايي نمي روند. عمل بستن آنلاين و خودداري از دريافت ارث توسط دولت ، هدايت جانشينان متوفي به ساير حوزه هاي قضايي و تكميل كار يا انتقال سرپرستان و شركت هاي متوفي به مقامات زنده و ساير مراسم مهم در نجف اشرف. حكيم ختنه اوست.
با اين سخنان ، غيبت آيت الله حكيم ، يكي از رهبران و صاحب حوزه علميه نجف اشرف و يكي از اسرار و نمادهاي اين حوزه ، “ال گرانسانگ حكيم” است و تمام بي اعتقادي ها ، دل درد ها و فقدان هايي كه او ايجاد كرده است و اگرچه آنها از انزواي جامعه نجف بسيار ناراحت شده است ، اين بدان معنا نيست كه آنها در جاده آشفته يا دچار سوء تفاهم شده اند و جاي آنها خالي است ، بلكه به دليل تلاشهاي چندين دهه آنها براي نوشتن و آموزش دانش آموزان است. ميراث ، سمينار را در برنامه ريزي براي آينده اطمينان بيشتري مي بخشد ، به ويژه در راس اين سمينار با قاضي و صبور ، آرام ، دورانديش ، با ثبات و باهوش ، زيرا حضرت آيت الله سيستاني در اينجا حضور دارند كه نقش اساسي در توسعه داشته اند. از منطقه نجف در زمان صدام و يكي از اركان اصلي جهان شيعه بود. به ياد مي آوريم كه حضرت آيت الله سيد محسن حكيم و حضرت آيت الله سيد ابوالقاسم خويي جهان را مملو از انسانيت و علم كردند ، نه حوزه علميه نجف اشرف كه متزلزل يا متوقف نشد ، اما ميراث آنها حوزه را بارور كرد. در وسط آن منطقه ، امروز بسياري از حاكمان در نجف و قم بيرون آمده اند. اكنون ، علاوه بر سطح فعلي ، حوزه نجف از حضور بسياري از اساتيد مشهور بهره مي برد و شواهد نشان مي دهد كه اساتيد ديگري نيز هستند كه در يك سطح هستند و توسط مجتهدين و طلاب اين حوزه شناخته مي شوند ، اما براي با پيروي از سنت ، نام آنها ذكر شده است ، و هر كس در جاي خود ايستاده است.
بديهي است كه رهبر شيعيان سر در چيزهاي ديگري دارد ، مانند ثروت حاكمان بعدي ، شبكه دانشجويي و اتحاد بسياري از بزرگان و ثروت مردم و…. از همه مهمتر ، انشاء الله ، در گذشته ، گاهي در قم ، گاهي در نجف و گاهي در همه اين كشورها ، و همچنين در مورد انتخابات و فرصت ها براي آنها ، نكته ديگري است كه وقتي صحبت از آن مي شود بايد هزينه آن را پرداخت به
اگر سخنان بزرگان و اساتيد حوزه علميه نجف اشرف را رعايت كنيد و سخنراني ، اقدامات و اقدامات امروز آنها را ببينيد ، دو نكته ويژه وجود دارد ؛ يكي اينكه اين سرزمين ها متعلق به حضرت ولي عصر (عج) است و براي رضاي خدا و عنايت حضرت اميرالم Muمنين علي (ع) به اين مكان اعتقاد دارند و ديگري اين كه معتقدند اين دستور نه تنها راز زندگي است ، بلكه راه باشكوه بيدار شدن را نيز مي شناسد. درود و رحمت و بركت خداوند متعال نصيب شما باد.
* منتشر شده در صفحه شفقنا