آثار مذهبي و دفاع مقدس كه ميليوني شدند

اطلاعات جامع تخصصي ويلاهاي ايران و جهان را از اين مرجع دنبال كنيد.

آثار مذهبي و دفاع مقدس كه ميليوني شدند

۹ بازديد

چهاردهمين حراج در تهران در 21 اوت با موضع مقدس بين آثار مذهبي و آثار ارائه شده به پايان رسيد. به گزارش ماه نيوز ، حراج تهران يك بازار خصوصي براي فروش هنرهاي تجسمي شامل نقاشي ، مجسمه ، خط و عكاسي است. رويكرد اين حراج ارائه بهترين نمونه هاي هنر مدرن و معاصر ايران …

آثار مذهبي و دفاع مقدس كه ميليوني شدند https://moonnews.ir/آثار-مذهبي-و-دفاع-مقدس-كه-ميليوني-شدند/ ماه نيوز Tue, 17 Aug 2021 23:49:58 0000 هنري و فرهنگي https://moonnews.ir/آثار-مذهبي-و-دفاع-مقدس-كه-ميليوني-شدند/ چهاردهمين حراج در تهران در 21 اوت با موضع مقدس بين آثار مذهبي و آثار ارائه شده به پايان رسيد. به گزارش ماه نيوز ، حراج تهران يك بازار خصوصي براي فروش هنرهاي تجسمي شامل نقاشي ، مجسمه ، خط و عكاسي است. رويكرد اين حراج ارائه بهترين نمونه هاي هنر مدرن و معاصر ايران …

چهاردهمين حراج در تهران در 21 اوت با موضع مقدس بين آثار مذهبي و آثار ارائه شده به پايان رسيد.

به گزارش ماه نيوز ، حراج تهران يك بازار خصوصي براي فروش هنرهاي تجسمي شامل نقاشي ، مجسمه ، خط و عكاسي است. رويكرد اين حراج ارائه بهترين نمونه هاي هنر مدرن و معاصر ايران به مجموعه داران هنر و مخاطبان جهاني است. با اين حال ، شيوع ويروس كرونا دو حراج را به تاخير انداخته است. سيزدهمين دوره اين رويداد در 26 دسامبر 1399 رخ داد و دوره چهاردهم در 14 اوت 1400 با تغيير ويروس كرونا تكرار شد.

اين گزارش به مطالعه آثار مذهبي و دفاع مقدس در سه دوره اخير اين حراج اختصاص دارد ، يعني از دوره دوازدهم تا چهاردهم.

ماه نيوز پيش از اين ميلياردها مورد را در چهاردهمين حراج گزارش داده بود.

عادات ؛ روح زيباي م theمنان

عادت ها – تخته هاي روغن و رنگ

يكي از 14 اثر حراج شده در تهران ، نقاشي رنگ روغن حسن روح الامين بود كه در سال 1996 نقاشي شد و 380 ميليون تومان فروخته شد.

نقاشي هاي حسن روح الامين مملو از موضوعات مذهبي است كه با تأثير نقاشي باروك و كلاسيك گرايي خلق شده است. عنوان اثر در حراج برگرفته از نام سوره اي از قرآن كريم است. سوره عاديات صدمين سوره است و يكي از كوچكترين سوره هاي قرآن است كه داراي يازده آيه است و با قسم شروع مي شود.

روحولامين آثار خود را نه بر اساس تخيل شخصي ، بلكه بر اساس آيات و سنت هاي تاريخي بنا مي كند. بنابراين ، آگاهي از اين داستانها براي خواندن تركيبات آنها مورد نياز است. در نتيجه پيشگام ، صبح در خال ها مشاهده مي شود و تزئين اسب ها و لباس هاي صبح از فرهنگ اوليه اسلامي اسلام الهام گرفته است. نقل شده است كه اين سوره پس از نبرد “ذات السالسل” نازل شد كه در آن حضرت علي (ع) و يارانش پيروز شدند و شايد به همين دليل است كه هنرمند با زيركي صورت خود را پوشانده است.

تأثير كار اين است كه پاي اسب ها در مركز تصوير قرار دارد و بر وضوح نهفته در عنوان اثر تأكيد مي كند.

يكي ديگر از آثار ارائه شده در چهاردهمين حراج تهران مربوط به جمشيد بايرامي عكاس ايراني 1940 ساله است كه در سال 1990 با موضوع مذهبي ثبت شده است. عكس بدون عنوان آخرين بار 50 ميليون تومان فروخته شد.

عكس بدون عنوان جمشيد بايرامي

يكي ديگر از آثار حراج شده در دوره چهاردهم و دفاع مقدس تلقي مي شود مربوط به هنرمند سعيد صادقي ، متولد 1332 است. در بين عكاسان ايراني ، نام سعيد صادقي هم براي آغاز و پايان دوران دفاع مقدس و هم براي كيفيت عكس هاي گرفته شده پيوسته از اهميت بالايي برخوردار است.

سالاف صادقي والفازار مقدماتي يك چكش عكس 120 ميليون توماني بود

عكسي كه در بالا مشاهده مي كنيد مربوط به اين هنرمند است كه در سال 1982 ثبت شده است. در نگاه اول ، تصويري آشنا و مكرر از حركت و استقرار سربازان در عمليات نظامي است. با انعكاس مجموعه اي از عكسهاي نبرد ساداگي ، مي توان فرض كرد كه عكاس هنگامي كه به كيفيت منحصر به فرد اين رسانه دست يافت ، كه نمايشي از دنياي واقعي پيرامون خود در جبهه هاي نبرد است ، به بهترين عملكرد خود دست يافت.

“حسن جنگجو” – آلفرد يعقوب زاده

عكس بعدي كه مربوط به دوره چهاردهم حراج تهران است و همچنين در حوزه دفاع مقدس است به آلفرد يعقوب زاده تقديم شده است. يعقوب زاده يكي از عكاسان ايراني است كه از طريق عكس هاي رويدادهاي سياسي و اجتماعي در سراسر جهان به چهره اي بين المللي تبديل شده است. مشهورترين تصوير او از جنگ ايران و عراق ، چهره يك رزمنده جوان است كه در روزهاي اوليه جنگ در مارس 1980 گرفته شده است. او كه به “حسن جنگجو” معروف است ، يك جنگجوي جوان را نشان مي دهد كه يك تفنگ برنو در دست دارد و سينه اش در گل و لاي تپش مي كند. تصويري كه در طول سالها روي كتاب هاي درسي منتشر شده است ، 420 ميليون تومان فروخته است.

حسن جنگجو / عكاس: آلفرد يعقوب زاده

اثر عكاس جنگ و دفاع مقدس جاسم گازبانپور كه با چهاردهمين حراج تهران با “نخل مي ايستد” شركت كرده و گلزار شهداي خرمشهر را شرح مي دهد ، 75 ميليون تومان فروش داشت.

كف دست بلند مي شود و مي ميرد

عاشورا 8- صادق تيرافكن

يك اثر مذهبي حاضر در سيزدهمين حراج تهران با عنوان “عاشوراي 8” به صادق تيرافكن تقديم شد. تيرافكن يكي از اولين عكاساني بود كه چارچوب كليشه اي عكاسي انقلابي ايران را تغيير داد. مجموعه “عاشورا” يكي از شناخته شده ترين آثار اوست كه تقريباً پانزده سال ذهن او را به عنوان يك موضوع هنري مشغول كرد. اثر حاضر از جديدترين تصاوير ايجاد شده توسط تيرافكن با موضوع عاشورا است و به نوعي دستاورد پانزده سال مكاشفه است.
اين عكس در حوالي دهه 1380 ضبط شد و در سيزدهمين حراج 190 ميليون تومان فروخته شد.

تيرانداز “عاشورا 8”

الله اكبر – رضا بانگيز

اثر بعدي رازا بونگيز با عنوان “الله اكبر” است كه در سيزدهمين حراج 180 ميليون تومان فروخته شد. بانجي متولد 1316 ، در تمام طول عمر هنري خود به استفاده از هنر چاپ وفادار ماند. در اين اثر مي توانيد تصوير او را در زير مشاهده كنيد استفاده از خط فارسي بر اصالت هنرمند و پايه ايراني تاكيد مي كند و از طرف ديگر استفاده از رنگ سياه از بالا به پايين متفاوت است و كار از سياه به سفيد مي رود. به اين حركت رنگي را مي توان مفهومي نمادين از حركت از زمين به آسمان دانست كه با ايمان به خدا حاصل مي شود.

موضوعات نقاشي هاي دعوت شده در فولكلور و قصه هاي عاميانه جاسازي شده است كه مفاهيم فرهنگي و آداب و رسوم سنتي مانند تعزيه ، عزاداري ، معبد و غيره را با هم تركيب مي كند و اثري خلق مي كند كه چيزي ساده و تجربي در زندگي روزمره زندگي مي كند. متعلق به اوست.

اثر چشمگير

كارهاي بيشتر به خطاط مدرن رضا مافي اختصاص يافته است. در اثر حاضر ، مافي ، مانند ديگر آثار خود ، به اصل نهفته در فلسفه خوشنويسي اسلامي ، يعني “وحدت” پايبند است. اين اثر در سال 1351 خلق شد و سرانجام به قيمت 400 ميليون تومان به فروش رسيد.

سعيد صادقي يكي از هنرمنداني است كه در سيزدهمين حراج تهران برنده شد. هنرمند ، همانطور كه قبلاً ذكر شد ، در دوره چهاردهم با اثر “Wolfzer Early” در اين رويداد نيز شركت كرد. عكسي از اثري كه در زير مشاهده مي كنيد نيز در كتاب “سعيد صادقي از مجموعه عكاسان جنگ” منتشر شده و 100 ميليون تومان فروخته شده است.

عكس از سعيد صادقي

يكي از آثار دوره حراج دوازدهم باز هم سعيد صادقي است كه در سال 1361 با عنوان “گمرك خرمشهر” ثبت شده است. عكس به قيمت 70 ميليون تومان فروخته شد.

گمرك خرمشهر

يكي ديگر از آثار مذهبي دوره دوازدهم خسرو حسن زاده ، هنرمند متولد 1342 است. اين اثر در سال 2001 با فناوري چاپ روي مقوا چسب دار روي بوم خلق شد و 60 ميليون تومان به فروش رسيد.

نويسنده: خسرو حسن زاده

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.