نحوه دوجداره كردن موتور خانه

اطلاعات جامع تخصصي ويلاهاي ايران و جهان را از اين مرجع دنبال كنيد.

نحوه دوجداره كردن موتور خانه

۹ بازديد

 

موتورخانه چيست :

اتاق و يا بخش جداگانه اي از يك ساختمان گفته مي‌شود كه وظيفه نگهداري تجهيزات مكانيكي و الكترومكانيكي جهت گرمايش و سرمايش يك محيط مسكوني، اداري، صنعتي و … را به عهده دارد موتورخانه مي‌گويند.

در محيط‌هاي مسكوني كوچك براي راه اندازي موتور خانه يك اتاق كفايت مي‌كند ولي در مكان‌هايي با متراژ بالا مانند بيمارستان‌ها، هتل‌ها، كارخانه‌ها و … از چند اتاق براي راه اندازي موتور خانه استفاده مي‌كنند.

محل قرار گرفتن موتور خانه معمولا در اتاق‌هاي زير زميني و يا اتاق‌هاي كه دور از محيط شما باشند بهتر است.

نصب منبع دوجداره

نصب منبع دوجداره بايد كاملا اصولي  بر پايه قواعد فني صورت پذيرد منبع دوجداره بايد بالاتر از كلكتور برگشت قرار گيرد تا بدون نياز به پمپ سيركولاسيون آب داغ در آن گردش كند اين نكته‌اي است كه طراحان و مهندسان تاسيسات هميشه بر آن تاكيد داشته تا از مهمترين مزيت منبع دوجداره يعني عدم نياز به پمپ بي‌بهره نمانند مجريان و نصابان موتورخانه هميشه محل نصب منبع را طوري انتخاب مي‌كنند كه در هنگام تعويض منبع دوجداره و هنگام تخليه آب داخل آن آب روي تجهيزات برقي مانند مشعل پمپ تابلو برق و مدار سيم كشي نريزد و موتورخانه دچار مشكلات بزرگ تر نگردد.

ضمن اينكه بهتر است منبع در نزديكي درب موتور خانه نصب شود تا در زمان تعويض امكان حمل و نقل و قرار دادن منبع روي پايه به راحتي انجام شود . اين حسن انتخاب باعث كاهش هزينه دستمزد نيز مي شود و نيازي به بريدن لوله هاي جانبي و باز كردن ملزومات ديگر نباشد

طرز كار منبع دوجداره

طرز كار منبع دوجداره بسيار ساده است اين منبع از دو جداره ورق گالوانيزه تشكيل شده است كه جدار داخلي محل انباشت آب سردي است كه بر اساس تماس غيرمستقيم با جداره بيروني كه محل گردش آب داغ است گرم مي گردد به عبارت ديگر اساس كار منبع دوجداره روش تبادل حرارت از آب داغ توليد شده توسط ديگ و مشعل و آب سرد ورودي به منبع از آب شهر است.

لازم به توضيح است كه ملاك ليتراژ منبع ظرفيت منبع داخلي آن است نه محاسبه جداره بيروني آن و روش محاسبه آن به دست آوردن حجم استوانه بر اساس فرمول مجذور قطر در طول منبع است مثال اگر قطر يك منبع دوجداره ۶۰ سانتي متر باشد و طول آن دو متر باشد ظرفيت آن منبع ۱۸۰۰ ليتر است.

با توجه به تنوع ورق از فولادي گالوانيزه موجود در بازار گروه خدماتي اول سرويس در ابتدا پيشنهاد مي كند كه منبع دوجداره را از فروشگاه هاي معتبر و باسابقه خريد كنيد و ثانيه منبع خود را بر پايه برق فولادي گالوانيزه گرم ايراني سفارش دهيد.

منبع دوجداره يكي از تجهيزات به كار رفته در سيستم گرمايش مركزي موتورخانه مي باشد كه وظيفه تامين و مهيا ساختن آب گرم مصرفي ساختمان را برعهده دارد.

زماني كه منبع انبساط موتورخانه نتواند آب كم شده از سيستم گرمايش را به درستي به سيستم برگردانده و اضافه نمايد، هوا به داخل تاسيسات نفوذ كرده و درون بخش هاي داخلي تاسيساتي مانند:، منبع دوجداره، انواع ديگ چدني و فولادي موتورخانه، پمپ هاي آب سيركوله، رادياتورها و فن كويل ها جمع مي شود كه در صورت پيش آمدن چنين حالتي به هواگيري منبع دوجداره نياز پيدا مي كنيم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.