نهي از سياسي‌كاري در گردشگري و گدايي سهم آن

اطلاعات جامع تخصصي ويلاهاي ايران و جهان را از اين مرجع دنبال كنيد.

نهي از سياسي‌كاري در گردشگري و گدايي سهم آن

۹ بازديد

ايده گردشگري در دولت بعدي در كنفرانسي درباره جهانگردي در ايران برجسته شد. به گزارش اخبار ايران من ، به نقل از روابط عمومي مركز علمي – فرهنگي گردشگري دانشجويان ايران ، شصت و شش درصد گفتگوهاي تجاري ايران در زمينه گردشگري در ايالت بعدي با حضور بسياري از اساتيد و محققان گردشگري امكان پذير …

نهي از سياسي‌كاري در گردشگري و گدايي سهم آن https://myirannews.ir/فرهنگي/نهي-از-سياسي‌كاري-در-گردشگري-و-گدايي-س/ https://myirannews.ir/فرهنگي/نهي-از-سياسي‌كاري-در-گردشگري-و-گدايي-س/#respond اخبار ايران من Thu, 17 Jun 2021 06:38:27 0000 فرهنگي ايده گردشگري در دولت بعدي در كنفرانسي درباره جهانگردي در ايران برجسته شد. به گزارش اخبار ايران من ، به نقل از روابط عمومي مركز علمي – فرهنگي گردشگري دانشجويان ايران ، شصت و شش درصد گفتگوهاي تجاري ايران در زمينه گردشگري در ايالت بعدي با حضور بسياري از اساتيد و محققان گردشگري امكان پذير …

ايده گردشگري در دولت بعدي در كنفرانسي درباره جهانگردي در ايران برجسته شد.

به گزارش اخبار ايران من ، به نقل از روابط عمومي مركز علمي – فرهنگي گردشگري دانشجويان ايران ، شصت و شش درصد گفتگوهاي تجاري ايران در زمينه گردشگري در ايالت بعدي با حضور بسياري از اساتيد و محققان گردشگري امكان پذير شد.

رحيم يعقوب زاده ، رئيس مركز گردشگري علمي – فرهنگي دانشجويان ايران ، گفت كه كشور ما در زمينه گردشگري عملكرد خوبي نداشته است ، اگرچه توانسته كارهاي بيشتري انجام دهد. راه هاي تضعيف پايه ها ، “و بعد از انتخابات در اين زمينه خوب پيش نرفت.

وي افزود: موضوع كنفرانس ايده گردشگري آينده در ايالت است. برعكس ، اگر دولت آينده به روشي مشابه دولت هاي قبلي عمل مي كرد ، گردشگري در معرض خطر قرار مي گرفت و سازمان در گم مي ماند. ما اميدواريم كه دولت آينده تلاش هاي خود را براي ارتقا گردشگري در كشور تشديد كند.

در تجمع انتخاباتي شاهد شورش در جهانگردي بوديم

محمدرضا اكبري ، محقق و مدرس دانشگاه ، در ادامه اين كنفرانس با اشاره به اينكه مسئله گردشگري در دولت آينده را مي توان از دو طريق مطرح كرد: اول اهداف آينده دولت و دوم بحث اميدهاي دانشمندان منطقه و فعالان حقوق مدني. متأسفانه چالش هاي جدي و ناپايداري براي صنعت گردشگري كشور وجود دارد و كمبود متخصصان متخصص در اين بخش باعث شده است كه بسياري از سمت ها و مسئوليت هاي غيرحرفه اي و تحت حمايت دولت انجام شود.

وي افزود: عدم تحقيق كافي در زمينه گردشگري و غفلت از برنامه ريزي هاي طولاني مدت مستند سازي و نقشه راه صنعت گردشگري كشور را مختل كرده است. دولت آينده بايد باور داشته باشد كه محصول خوب است.

وي گفت: “ما برنامه مشخصي براي توسعه اقتصادي در اين كشور نداريم.” “رئيس جمهور آينده بايد به گردشگري به عنوان يكي از نيروهاي محرك اقتصاد اعتماد كند ، به همين دليل شركت هاي جهانگردي جاي خود را در پروژه هاي توسعه يافته اند.” متأسفانه ، در آستانه انتخابات رياست جمهوري ، شاهد آشفتگي در فضاي لابي هستيم ، هرچند انتظار مي رود دولت آينده يك الگوي روشن رشد اقتصادي باشد.

اكبري تأكيد كرد: گردشگري موضوعي چند وجهي است و بيشتر آن مربوط به سازمان هاي ديگري است كه بايد مورد تشويق و تشويق وزارت فرهنگ و گردشگري قرار گيرند و ميراث بي نظيري برداشت نمي شود.

وي افزود: گردشگري مفيد يا حمايتي يا حمايتي است اما ابتدا بايد باور داشته باشيم كه گردشگري مي تواند به سطح بعدي برسد تا اين بخش نيز تسريع شود.

اين تحليلگر گردشگري با تأكيد بر اهميت اطلاع رساني به بخش گردشگري كشور ، گفت: بخش نفت در اقتصاد تأييد شده و قول داده شده است كه حساب هاي ماهواره اي ايجاد و تأسيس مي شود ، اما هشت سال بعد اين اتفاق نيفتاده است و ما بخش گردشگري را در توليد ناخالص داخلي نمي شناسيم. 11 ميليارد دلار پولي است كه تحت تأثير گردشگري قرار دارد و ما بايد نقش گردشگري در ايران را در اين پول بدانيم تا ببينيم امروز چه اتفاقي مي افتد كه گردشگري اين درخواست را دارد بخش

اكبري تغيير در تجارت را يكي ديگر از موضوعات گردشگري دانست و اظهار داشت: اين مشكل در دولت هاي گذشته مورد بررسي قرار نگرفته است ، جايي كه مي توان با ديدن مكان هاي مقدس و معابد بازار جاذبه هاي مذهبي را تقويت كرد. در زمينه گردشگري سلامت ، متأسفانه ، به دليل تمركز ما بر جذب گردشگر اروپايي ، ما از توانايي گردشگران سلامت در كشورهاي همسايه نمي دانيم. ما همچنين ضعف سازمانهاي عادي را در انجام وظايف خود و همچنين بسياري از سازمانهاي اما بي اثر و ضعيف مشاهده كرديم.

وزارت ميراث فرهنگي و گردشگري را نبايد به متخصصان غير سياسي واگذار كرد

شاهرود اميرانتخابي ، محقق و مدرس دانشگاه نيز گفت: “يكي از مهمترين موارد در مورد گردشگري ، پول است. در اين حالت ، توزيع مجدد منابع و كنترل سرزمينها و مناطق ممكن است منجر به مبارزات آزادسازي شود.

وي در مورد تصورات غلط در مورد نجوم اظهار داشت: متأسفانه ما در زمينه نجوم نيز مشكلاتي را تجربه كرده ايم ، زيرا اين كار فرهنگ ندارد. بدون آموزش و تحقيقات كافي و حذف مراكز فرهنگي و كمبود ساير نهادها در اين زمينه ، محيط مديريت شد كه برخي از آنها اهداف گردشگري را برآورده نمي كردند.

اميرانتخابي افزود كه: بيش از 90٪ از كساني كه متقاضي طرح هاي زيست محيطي بودند فاقد دانش و تخصص مربوط به پروژه بودند. اين امر خواستار از سرگيري آموزش در زمينه ميراث فرهنگي و گردشگري است.

وي افزود: از طرف ديگر وزارت امور فرهنگي سياستگذار در بازار نبوده و بحثي در مورد گردشگري نداشته است. براي اينكه در اين جلسه مرتبط باشيد بايد برنامه ريزي و برنامه ريزي مشخصي داشته باشيد. ما حتي موضوع گردشگري مذهبي و بهداشتي را راهي براي آماده سازي براي ارتباط با كشورها با امضاي تفاهم نامه نمي دانيم. آنچه در آخر ما را به خود جلب مي كند منجر به ايجاد هتل مي شود ، بنابراين ما جذب گردشگر خارجي را براي اقامت در اين هتل ها در نظر مي گيريم. اما بايد اين سوال را بررسي كنيم كه آيا همه گردشگران خارجي كه به كشور ما مي آيند مي خواهند در يك هتل پنج ستاره و يك مكان كامل اقامت داشته باشند؟

اميرانتخابي بزرگترين آسيب صنعت گردشگري را مشاركت مشاوران و مشاركت آنها در انتخاب سرپرستان دانست و يادآور شد: در بخش گردشگري نيز ابزار مشابهي وجود دارد كه بايد با هدف خدمت و ابزار تركيب شود.

وي در مورد مرمت و بازپرداخت آثار باستاني گفت: اين خانه ها بايد از طريق روش هاي قانوني ديگر به عوام تحويل داده شود كه در آن بخشها مي توانند عملكرد بهتري نسبت به ساير قسمت ها داشته باشند.

اميرانتخابي درمورد موضوع گردشگري گفت: وزارت فرهنگ و جهانگردي بايد در اين زمينه تخصص لازم را داشته باشد و اين امر به متخصصان غير سياسي واگذار نشود. اگر قرار نيست جاي اين بازارهاي نفت و گاز را بگيريم ، به ما كمك كنيد تا شرايط را تغيير دهيم.

علاوه بر اين ، محمد حسن احمدپور ، عضو صنعت فني و بازرگاني و صنعت گردشگري دانشگاه ، بر اهميت گردشگري در صنعت و كار تأكيد كرد و افزود: همه بخشها و همه بخشها بايد توسعه و گسترش يابند. به عنوان مثال ، وقتي صحبت از پزشكي مي شود ، متخصصان به خارج از كشور مي روند تا دانش و مهارت خود را از طرق مختلف تقويت كنند و در مقابل ، متخصصان آنها به ايران مي آيند. اكنون كه كشور ما واكسن كرونا را با موفقيت توليد و توسعه داده است ، تهيه فرصتي براي مشاهده و توضيح اين موضوع به متخصصان خارجي از طرق مختلف از اهميت برخوردار است. استراتژي هاي گردشگري را مي توان در همه گروه ها و مشاغل توسعه داد.

احمدپور افزود: تمام مزارع و صنايع اين نوع گردشگري مي توانند به نفع كشور باشند. ما اميدواريم كه چنين ابتكاراتي در سالهاي آينده و دولت جديد بسيار سودمند باشد.

دانشجوياني كه فعاليت هاي گردشگري را هدايت مي كنند مورد تمسخر قرار مي گيرند

مهديه شهرابي ، محقق و مدرس گردشگري در دانشگاه و مدير پارك صنايع نرم و فرهنگي ، دو روش براي ارزيابي وضعيت فعلي و پيشنهادهايي براي اقدامات آينده دولت بيان كرد. گويي مي خواهيم اهميت تجارت و موضوع را برجسته كنيم ، اما با نگاهي به عملكرد وزارت فرهنگ و جهانگردي ، هيچ نشانه اي از راه اندازي اين بخش و ارتقا آن نمي بينيم. در بسياري از زمينه هاي فرهنگي ، گردشگري به عنوان يك تجارت ديده نمي شود و اغلب به عنوان يك رويداد مستقل ديده مي شود.

اين محقق افزود: جدا از اينكه گردشگري كارخانه اي به نظر نمي رسد ، در عين حال ، نظارت در اين منطقه نيز بسيار بيشتر است و تعداد شهرهايي كه با فرهنگ هاي مختلف بازديد كننده دارند بسيار كمتر است.

وي در مورد نابرابري هاي فرهنگي در جهانگردي اظهار داشت: بسياري از دانشجويان در كار گردشگري مورد تمسخر قرار مي گيرند و بسياري از مردم از اين كه اين يك رشته علمي و خاص است بي اطلاع هستند. در حالي كه تحقيقات و تحقيقات علمي مورد نياز در زمينه رشد و توسعه گردشگري را فراهم مي كند.

وي ادامه داد: سفر ما نمي داند كه آنها مي خواهند چه كاري انجام دهند ، هيچ نقشه اي وجود ندارد و حتي اهداف كوتاه و كوچك گاهي اوقات شرايط را برآورده نمي كنند. اين فرايند براي ناظران و معتمدين در اين فرآيند ناآشنا است.

در صورت عدم استفاده از واكسن ، خارج شدن از كشور حتي براي مسافر نيز ممكن است مشكل باشد

مهنا نيكوبين ، عضو گروه گردشگري و هتلداري ، دانشگاه آزاد اسلامي ، غرب تهران ، نيز گفت كه گردشگري در كشور ما ارتباط تنگاتنگي با ميراث دارد. آنها در اوج زندگي خود هستند ، دوباره كار خود را براي اطمينان از واكسن كرونا آغاز كرده اند و در مراحل نهايي واكسيناسيون هستند ، اما متأسفانه دولت ما منتظر از بين رفتن تاج است و مي بيند كه مي خواهد چه كاري انجام دهد. واكسيناسيون انساني در برخي كشورها در سنين پايين انجام شده است ، اما در مقابل اين بيماري همه گير قادر به تهيه واكسن نيستيم. در اتحاديه اروپا گفته مي شود كه فقط بازديد كنندگان از كشورهايي كه سازمان بهداشت جهاني واكسن را تأييد كرده است ، در تابستان تأييد مي شوند و در واقع ، اگر واكسن در كشور ما به موقع تجويز نشود ، ما قادر به بازديد كننده بفرستيد اينجاست كه شاهد گسترش مذاكرات آزمايشي در كشورهاي اروپايي هستيم.

نيكوبين با تأكيد بر مهارت هاي فني تخصصي گفت: آموزش مورد استفاده در محيط آموزش بايد در آموزش مقدماتي مداوم باشد و با آموزش مقدماتي افراد علاقه مند مي توانند مهارت ها را پرورش دهند. در اين شركت ها ، آموزش بايد مورد توجه جدي قرار گيرد و دانشگاه ها و م institutionsسسات دانشگاهي نبايد از اين حرفه كنار گذاشته شوند. اين شركت ها قادر به تأمين و رشد شغل در كشور هستند.

انتهاي پيام

https://myirannews.ir/فرهنگي/نهي-از-سياسي‌كاري-در-گردشگري-و-گدايي-س/feed/ 0

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.