راه هاي عالي براي بالا بردن انگيزه!

اطلاعات جامع تخصصي ويلاهاي ايران و جهان را از اين مرجع دنبال كنيد.

راه هاي عالي براي بالا بردن انگيزه!

۲۹ بازديد

ماه نيوز / بوشهر روانشناسان بر اين باورند كه دانش آموزاني كه انتظارات كمي دارند ، اغلب فكر مي كنند كه اهداف بايد يك باره محقق شوند.آموزش نحوه مشاهده اهداف خود به عنوان يك گام به دانشجويان دليل مي دهد كه موفقيت خود را از اين طريق جشن بگيرند – راهي عالي براي الهام بخشيدن! …

راه هاي عالي براي بالا بردن انگيزه! https://moonnews.ir/راه-هاي-عالي-براي-بالا-بردن-انگيزه/ ماه نيوز Tue, 23 Mar 2021 03:56:09 0000 اجتماعي https://moonnews.ir/راه-هاي-عالي-براي-بالا-بردن-انگيزه/ ماه نيوز / بوشهر روانشناسان بر اين باورند كه دانش آموزاني كه انتظارات كمي دارند ، اغلب فكر مي كنند كه اهداف بايد يك باره محقق شوند.آموزش نحوه مشاهده اهداف خود به عنوان يك گام به دانشجويان دليل مي دهد كه موفقيت خود را از اين طريق جشن بگيرند – راهي عالي براي الهام بخشيدن! …

ماه نيوز / بوشهر روانشناسان بر اين باورند كه دانش آموزاني كه انتظارات كمي دارند ، اغلب فكر مي كنند كه اهداف بايد يك باره محقق شوند.آموزش نحوه مشاهده اهداف خود به عنوان يك گام به دانشجويان دليل مي دهد كه موفقيت خود را از اين طريق جشن بگيرند – راهي عالي براي الهام بخشيدن!

در مورد چگونگي رشد اميد ، شهربانو بهروزيان گفت: “اميد احساسي است كه مي توانيم به آنچه مي خواهيم برسيم يا موقعيتي بهترين نتيجه را براي ما مي دهد.”

وي افزود: “اميد به معناي آرزو نيست – مانند جمله” اميدوارم برنده قرعه كشي شوم. “در عوض ، شخصي كه اميد زيادي دارد مي داند كه چگونه مي تواند موارد زير را انجام دهد: تعيين اهداف واضح و قابل دستيابي ، توسعه استراتژي هاي متعدد براي دستيابي به آن اهداف ، ايجاد انگيزه براي استفاده از استراتژي ها براي دستيابي به اهداف ، در حالي كه حتي رسيدن به آن نيز دشوار است.

يك كارشناس ارشد در مركز مشاوره رفاه اجتماعي اداره پليس بوشر گفت: “در اينجا پنج راهنماي مبتني بر تحقيق براي معلماني آورده شده است كه مي خواهند به دانش آموزان خود در ايجاد اين مهارت هاي خوش بينانه كمك كنند.” ابتدا اهداف اصلي آنها را از كلان به خرد شناسايي و اولويت بندي كنيد. ابتدا به دانش آموزان بگوييد چه چيزهايي براي آنها مهم است – مانند دوستان ، خانواده ، ورزش يا شغل آنها – شروع به تهيه يك ليست كرده و سپس از آنها بخواهيد مهمترين چيز را شناسايي كرده و نشان دهند كه چقدر راضي هستند. به ياد داشته باشيد كه اهداف بايد همان چيزي باشد كه دانش آموزان مي خواهند نه آنچه والدين يا مدارس انتظار دارند. در غير اين صورت ، همانطور كه مطالعات نشان مي دهد ، آنها به سرعت علاقه و انگيزه خود را از دست مي دهند ، به ويژه هنگامي كه با موانعي روبرو مي شوند.

بهروزيان ادامه داد: در گام بعدي با استفاده از اين ليست به دانشجويان آموزش داده مي شود كه چگونه هدفي را ايجاد كنند كه هم خاص باشد و هم رويكرد مثبت و راه حل محور داشته باشد. هدف آنها اكنون بايد تمركز بر انجام كاري در آينده باشد تا اجتناب از كاري – براي مثال ، “من مي خواهم در تيم بسكتبال بازي كنم” و نه “من مشروب را ترك كردم” يك هدف الهام بخش تر است.

وي گفت: “در نهايت ، دانش آموزان بايد اهداف خود را از نظر اهميت رتبه بندي كنند.” محققان دريافته اند كه اين مسئله براي دانش آموزان بسيار مهم است ، زيرا آنها غالباً از هر هدفي كه به ذهن خطور مي كند چشم پوشي مي كنند و اين باعث مي شود تمركز و انرژي آنها يكي از اهدافي باشد كه مي تواند بيشترين تأثير را در رفاه عمومي داشته باشد.

وي گفت: “دوم ، شكستن اهداف – به ويژه اهداف بلند مدت – به صورت مرحله اي.” تحقيقات نشان مي دهد دانش آموزاني كه انتظارات كمي دارند ، اغلب فكر مي كنند كه اهداف بايد به طور همزمان محقق شوند ، شايد به اين دليل كه آنها راهنمايي والدين در مورد چگونگي دستيابي به اهداف روي صحنه را ندارند. آموزش دانش آموزان براي مشاهده اهداف خود به عنوان مجموعه اي از مراحل ، به آنها دليلي مي دهد تا موفقيت خود را از اين طريق جشن بگيرند – راهي عالي براي الهام بخشيدن!

شهبانو بهروزيان راه سوم را به شرح زير توضيح داد: به دانش آموزان بياموزيد كه براي رسيدن به يك هدف بيش از يك راه وجود دارد. مطالعات نشان مي دهد بزرگترين چالش دانش آموزان نااميد ناتواني در غلبه بر موانع گذشته است. آنها اغلب مهارتهاي اساسي حل مسئله را ندارند و اين آنها را از اهدافشان جدا مي كند. بنابراين ، آموزش آنها در تصور راه هاي مختلف براي رسيدن به اهدافشان به آنها كمك مي كند تا از موانع ناخواسته عبور كنند.

“شايد از همه مهمتر ، معلمان بايد اطمينان حاصل كنند كه دانش آموزان اين موانع را با كمبود استعداد برابر نمي دانند.” در عوض ، بايد به آنها يادآوري شود كه همه با موانعي روبرو هستند. موفقيت معمولاً به جاي اجتناب از موانع ، به راه هاي خلاقانه اي براي غلبه بر اين موانع نياز دارد.

وي گفت: “دانشمندان دريافته اند كه دانش آموزان خوش بين در صورت وجود موانع از موفقيت هاي ديگر نيز استفاده مي كنند.” شما مي توانيد داستانهاي موفقيت را بيان كنيد. با اين حال ، دانش آموزان كم اميد اغلب اين نوع خاطرات را ندارند. به همين دليل براي معلمان بسيار مهم است كه داستان ديگران – به ويژه كودكاني را كه در رسيدن به اهداف خود بر مشكلات غلبه كرده اند – بيان كنند.

يك كارشناس ارشد مركز مشاوره صلح بوشهر گفت: “مهم است كه به دانش آموزان ياد دهيم از روند دستيابي به اهداف خود لذت ببرند ، حتي در صورت وجود موانع و اشتباهاتي.” بيش از هر چيز ، ترحم نكن! تحقيقات نشان داده است دانش آموزاني كه از خود گفتاري مثبت استفاده مي كنند بيشتر از اين كه خود را مقصر اشتباهات خود بدانند ، به اهداف خود مي رسند.

به گفته اين روانشناس ، كمك به دانش آموزان براي رشد اميدواري مهمترين چيز براي آنها است. اين امر به آنها اعتماد به نفس و خلاقيت مي بخشد تا به اهداف طولاني مدت خود در مدرسه و زندگي برسند.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.