خانه‌تكاني فقط ما را بيچاره نكرده است

اطلاعات جامع تخصصي ويلاهاي ايران و جهان را از اين مرجع دنبال كنيد.

خانه‌تكاني فقط ما را بيچاره نكرده است

۱۳ بازديد

جالب است بدانيد كه اين جشن فقط به فرهنگ ما محدود نمي شود و افراد از بسياري از فرهنگ هاي ديگر به ويژه فرهنگ هاي شرقي نيز هر ساله با لباس فرم ، جارو و سطل در ناهار شركت مي كنند. در اين گزارش ، نمونه هايي از اختلافات زناشويي را در برخي كشورها پيدا …

خانه‌تكاني فقط ما را بيچاره نكرده است https://myirannews.ir/عمومي/خانه‌تكاني-فقط-ما-را-بيچاره-نكرده-است/ https://myirannews.ir/عمومي/خانه‌تكاني-فقط-ما-را-بيچاره-نكرده-است/#respond اخبار ايران من Tue, 16 Mar 2021 14:13:10 0000 عمومي https://myirannews.ir/عمومي/خانه‌تكاني-فقط-ما-را-بيچاره-نكرده-است/ جالب است بدانيد كه اين جشن فقط به فرهنگ ما محدود نمي شود و افراد از بسياري از فرهنگ هاي ديگر به ويژه فرهنگ هاي شرقي نيز هر ساله با لباس فرم ، جارو و سطل در ناهار شركت مي كنند. در اين گزارش ، نمونه هايي از اختلافات زناشويي را در برخي كشورها پيدا …

جالب است بدانيد كه اين جشن فقط به فرهنگ ما محدود نمي شود و افراد از بسياري از فرهنگ هاي ديگر به ويژه فرهنگ هاي شرقي نيز هر ساله با لباس فرم ، جارو و سطل در ناهار شركت مي كنند. در اين گزارش ، نمونه هايي از اختلافات زناشويي را در برخي كشورها پيدا خواهيد كرد.

به گزارش اخبار ايران من ، اين روزنامه جام جم وي نوشت: “برخي از نام ها مي توانند افكار پايدار و تكراري ما را تغيير دهند و باعث شوند كه هنگام مواجه شدن با يك پديده جديد تحت تأثير قرار بگيريم. به عنوان مثال ، انتقال خانه در مقابل نوروز شبيه كاري است كه دوست داريم در آن انجام دهيم. خانه گاه به گاه و دستمال ها و حوله ها را روي ميزها و مبل ها قرار مي دهيم و اما وقتي به آن خانه مي گويند ، اين يك رسم است و همه چيز يك آيين دارد ، مانند آيين صبح ، صبح كفش ها و دستمال هاي خود را در مي آوريم و چاي را نگه داريد و سرود ملي را جلوي پرچم بخوانيد ، و سپس بزرگ صبح صحبت مي كند. اول ، سپس همه ما به محل خود مي رويم شجاع باشيد. وقتي رهبر به پست مي آيد ، چيزي نمي گويد ، انگشت خود را مي گذارد ميز را بدون گفتن كلمه اي انگشت خود را روي صورت خود قرار داده و مقدار خاك انگشت خود را با دقت اندازه گيري مي كند و سپس هوا در قفسه سينه ما مسدود مي شود. بسته به مقدار كثيفي كه در دستان خود مي بيند ، اخم كرده و به ما لبخند مي زني. اما جالب است بدانيد كه اين جشن فقط به فرهنگ ما محدود نمي شود و افراد از بسياري از فرهنگ هاي ديگر ، به ويژه فرهنگ هاي شرقي ، نيز هر ساله در صبحانه و لباس فرم ، جاروها و سطل ها شركت مي كنند. در اين گزارش ، نمونه هايي از اختلافات زناشويي را در برخي كشورها پيدا خواهيد كرد.

خانه چيني

اين رسم است كه مردم چين هر سال قبل از سال جديد چيني كه 24 بهمن است خانه خود را در خيابان ها تميز مي كنند و خانه را طبق سنت فنگ شويي بازسازي مي كنند. فنگ شويي يك سنت چيني براي تزئين خانه شما يا هرجاي ديگري است كه مي خواهيد زندگي كنيد. چيني ها از قوانين فنگ شويي استفاده مي كنند تا خانه چي شما راحت تر شود!

حالا اين “چه” چيست؟ در فرهنگ چيني ، به قسمت فعال و زنده موجودات زنده “چه” گفته مي شود. “چي” در زبانهاي ديگر به معناي “نيروي اساسي” است ، اما همانطور كه مي دانيد زبان چيني دشوار و دشوار قابل ترجمه به ساير زبانها نيست.

چيني ها در انجام وظايف داخلي خود هر ساله تحت قوانين فنگ شويي ، به قوانين و فرم ها و معيارها و بهترين روش ها و همچنين استفاده از پنج سنت خود يعني چوب ، آتش ، خاك ، آهن و آب پايبند هستند. به عنوان مثال ، آنها درب خانه از رنگ قرمز استفاده مي كنند كه خوش شانسي مي آورد. آنها از رنگهاي زرد و رنگ براي بالا بردن روحيه ، سفيد براي تقويت روابط خانوادگي و سبزيجات براي ايجاد طراوت استفاده مي كنند. چيني ها به قوانين فنگ شويي خود براي اتاق شمالي خانه اعتقاد دارند كه به عنوان اتاق كار براي رشد انتخاب شود.

خانه ژاپن

مردم ژاپن همچنين رسم خانه به خانه سالانه دارند كه اين سنت ها بر اساس سنت هاي آنها بنا شده است. روش ژاپني براي جابجايي خانه ها به روش “5 ثانيه” معروف است. از آنجا كه پنج قسمت دارد ، هر قسمت با حرف “s” در ژاپني شروع مي شود.

اولين قدم “تقسيم” است كه با دور ريختن وسايل غير ضروري آغاز مي شود. در اين بين ، بايد هزينه هاي خانه خود را تا آنجا كه ممكن است كاهش دهيد و وسايل غير ضروري را دور بريزيد. ژاپني ها در حال حاضر يك نكته مهم دارند ، يعني “در اين فاصله ، شما نبايد از دست دادن چيزي ناراحت شويد!”

قسمت دوم “سيستم” است. در اين ميان ، بايد همه چيز را در مدت زمان كوتاه و به روشي راحت در مكاني امن قرار دهيد. بايد ترتيباتي داده شود تا مهمترين چيزها بدست آيد و موارد با اهميت كمتر امكان پذير نباشد.

دسته سوم “پاكيزگي” است. در اين بين خانه اي كه در گذشته از وضعيت مطلوبي برخوردار بود بايد تميز شود. اين بخشي از تيم است. هر گوشه خانه را بايد يكي از اقوام آن جا بگذارد و كاملاً تميز شود. ژاپني ها مي گويند در پايان پاكسازي جايي است كه شما از خود مي پرسيد: “آيا آنقدر تميز است كه تصوير خوبي داشته باشد؟”

قدم چهارم “ثبات” است. در اين بين ، خانواده و هر كسي كه در خانه زندگي مي كند بايد قوانيني را تعيين كند كه همه اعضا براي اقامت در يك خانه تميز بايد از آن پيروي كنند.

و قسمت آخر “نظم و انضباطي” است كه مردم بايد به آن عمل كنند ، طبق استانداردهاي تعيين شده ، شروع به انضباط از خود ، خلاص شدن از شر عادت هاي بد و تغيير عادت هاي خوب مي كنند ، و سپس سعي مي كنند خانه را با رعايت استانداردها حفظ كنند.

املاك مسكوني منطقه اي نوروز

جابجايي ، همانطور كه انجام مي شود ، بر فرهنگ جامعه ما تأثير دارد. منطقه اي كه بسياري از كشورهاي فارسي زبان و ساير اقوام را دربرمي گيرد به “منطقه نوروز” معروف است. كشورهايي مانند تاجيكستان ، افغانستان ، ايران ، جمهوري آذربايجان و ديگر مناطق كه سال نو را در اوايل بهار جشن مي گيرند ، نوروز مي نامند. در ضلع شرقي منطقه ، كه از تاجيكستان و افغانستان تشكيل شده است ، يك شيشه تكان داده شده را “رفتگر” مي نامند. در واقع ، مردم تاجيكستان و افغانستان خانه هاي خود را جابجا نمي كنند ، آنها جارو مي كشند!

آيين هاي لرزش يا جارو زدن به عقايد قديمي مردم محلي برمي گردد كه معتقدند هر ساله قبل از آوريل ، ماه فروهرها ، فروهرها پس از زنده شدن دوباره به خانه هاي خود برمي گردند و اگر خانه هاي تميز و جديدي مي بينند ، بركت و سلامتي آنها خانه و مردمش او دارد نماز مي خواند. “

انتهاي پيام

https://myirannews.ir/عمومي/خانه‌تكاني-فقط-ما-را-بيچاره-نكرده-است/feed/ 0

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.