منتظر بازگشت آمريكا به برجام نمانيم

اطلاعات جامع تخصصي ويلاهاي ايران و جهان را از اين مرجع دنبال كنيد.

منتظر بازگشت آمريكا به برجام نمانيم

۱۴ بازديد

با اين حال به نظر مي رسد بازگشت ايالات متحده به توافق هسته اي و لغو كليه تحريم ها عليه ايران در ذهن كاخ سفيد نيست.در اينجا برخي از دلايل ذكر شده است:– رويكرد آمريكا ، صرف نظر از وابستگي حزبي ، خصمانه با ايران است و پيش از ظهور اسلام نيز وجود داشته است. …

منتظر بازگشت آمريكا به برجام نمانيم https://myirannews.ir/عمومي/منتظر-بازگشت-آمريكا-به-برجام-نمانيم/ https://myirannews.ir/عمومي/منتظر-بازگشت-آمريكا-به-برجام-نمانيم/#respond اخبار ايران من Wed, 17 Mar 2021 14:18:09 0000 عمومي https://myirannews.ir/عمومي/منتظر-بازگشت-آمريكا-به-برجام-نمانيم/ با اين حال به نظر مي رسد بازگشت ايالات متحده به توافق هسته اي و لغو كليه تحريم ها عليه ايران در ذهن كاخ سفيد نيست.در اينجا برخي از دلايل ذكر شده است:– رويكرد آمريكا ، صرف نظر از وابستگي حزبي ، خصمانه با ايران است و پيش از ظهور اسلام نيز وجود داشته است. …

با اين حال به نظر مي رسد بازگشت ايالات متحده به توافق هسته اي و لغو كليه تحريم ها عليه ايران در ذهن كاخ سفيد نيست.
در اينجا برخي از دلايل ذكر شده است:
– رويكرد آمريكا ، صرف نظر از وابستگي حزبي ، خصمانه با ايران است و پيش از ظهور اسلام نيز وجود داشته است. مردم آن زمان آمريكا نيز مي خواستند با مداخله در سياست ايران و تصرف منابع طبيعي ايران ، بر كشور ما حاكم شوند.
امروز حتي ايالات متحده علاقه اي به قدرتمند بودن ايران ندارد و حضور يك ايران قدرتمند در غرب آسيا را حق خود نمي داند. به همين دليل كاخ سفيد همچنان تحت فشار و تهديد است كه مانع رسيدن ايران به اهداف بلند پروازانه خود مي شود. در نتيجه ، نبايد انتظار داشت كه چون بايدن با ترامپ مخالفت كرد ، وي بلافاصله تحريم هاي ايران را لغو خواهد كرد و ما نبايد انتظار داشته باشيم كه مقامات جديد آمريكا به ايران فرصتي براي الگوي منطقه بدهند.

– همكاري بين ايالات متحده و ساير دشمنان ايراني مانند عربستان سعودي دليل ديگري است كه بايدن در پاسخگويي به تحريم هاي ايران كند عمل مي كند. دولت جديد آمريكا با استفاده از نقض حقوق بشر عليه رياض ، كه گزارش مخفيانه اي درباره ترور جمال خاشقچي و نقش محمد بن سلمان وليعهد سعودي در اين زمينه منتشر كرد ، مي خواهد عربستان مانند ترامپ باشد. در نتيجه ، روابط خوب آمريكا و عربستان سعودي در دوره تصدي بايدن ادامه خواهد داشت و ديدن رويكرد رياض و مخالفت با حضور ايران در منطقه ، واشنگتن را به اجتناب از شروع مجدد شوراي امنيت سازمان ملل و تحريم هاي ايران سوق مي دهد.
– ايالات متحده همچنين بايد محلي را براي صهيون براي تحريم ايران تأمين كند. در همين رابطه ، دولت صهيونيستي از ايالات متحده مي خواهد تحريم هاي ايران را لغو كند.
– در داخل كشور ، الزامات ديگري نيز براي دولت بايدن وجود دارد كه مهمتر از بازگشت به برجام است. حل بحران داخلي آمريكا و تأمين امنيت پس از ترور جورج فلويد ، سو susp ظن به برتري آمريكايي ، نژادپرستي و بيش از همه مبارزه با اپيدمي كرونا برخي از عواملي است كه مي تواند قدرت زيادي براي دولت و خود بايدن اعمال كند. .
– در مورد سياست خارجي ، بايدن در حال بررسي سازماندهي مجدد و بازسازي روابط ايالات متحده با همتايان اروپايي خود است. چگونگي مديريت روابط با دو قدرت بزرگ ، چين و روسيه ، عامل مهم ديگري براي تنظيم كنندگان جديد ايالات متحده است. اين نشان مي دهد كه ايده اتحاد آمريكا عليه ايران و كشورهايي مانند چين و روسيه ادامه خواهد يافت و سلطه بخشي از كاخ سفيد خواهد بود.
جو بايدن در تلاش است تا موضوع آژانس بين المللي انرژي هسته اي را تغيير دهد تا دليل عدم موفقيت در توافق هسته اي ايالات متحده و لغو تحريم ها را بيان كند. از طرف ديگر ، نگراني برجام از بين بردن نگراني هاي مردم آمريكا و متحدانشان براي تبديل ايران به سلاح هسته اي بود ، اما پايان دادن به تحريم ها عليه ايران. به عبارت ديگر ، توافق هسته اي بر اساس دو موضوع بود ، يكي لغو تحريم ها به نفع ايران و ديگري ممنوعيت برنامه هسته اي ايران ، با كمك منافع غرب. اين در غرب بود كه به ايران اطمينان دهد كه به دنبال سلاح هسته اي نخواهد بود و جمهوري اسلامي ايران در عمل مهرباني نشان داد و فتواي رهبر معظم انقلاب اين مسئله را كاملاً روشن كرد. در نتيجه ، ايران منع هسته اي خود را تصويب كرده و آژانس بين المللي انرژي اتمي ايران را مطابق با اعلام كرده است. از سوي ديگر ، غرب و ايالات متحده به وظيفه و وعده هاي خود براي پايان دادن به ايران عمل نكرده اند. نه تنها تحريم ها برداشته شد ، بلكه مقامات ترامپ پس از خروج آمريكا از شوراي امنيت تحريم هاي شديدي عليه ايران اعمال كردند. در اين بين ، بايدن همچنين مي خواهد پرونده برجام را تغيير دهد و فعاليتهاي برجام از جمله قدرت منطقه اي و قدرت نظامي و امنيت ايران را به فعاليت هاي برجام اضافه كند. طبيعتاً از نظر ايران ، اين موضوعات غير هسته اي هيچ بحثي ندارند. با اين توضيح تصور اميد به احياي برجام و لغو تحريم ها غيرممكن است.
پس از تثبيت ايده مجلس شوراي اسلامي و سازمان انرژي اتمي ، ابراز علاقه به ايران براي فعال ماندن دوربين هاي آژانس انرژي هسته اي فرصتي ديگر براي احياي مجدد هيئت آژانس انرژي هسته اي بود. اما به گفته مقامات كاخ سفيد ، شكي نيست كه شاهد تغيير خواهيم بود و طي سه ماه آينده ، دولت بايدن به برجام برنخواهد گشت و تحريم هاي ايران برداشته نخواهد شد.
برخي حدس مي زنند كه بايدن منتظر نتيجه انتخابات رياست جمهوري ايران است. نويسنده معتقد است كه بحث در مورد انتخابات و نظارت بر نتايج لازم نيست. زيرا هيچ فرد يا حزب حاكمي در ايران نمي تواند اصول تغييرناپذير جمهوري اسلامي ايران را نقض كند. موضوع خلع سلاح هسته اي و خلع سلاح هسته اي مورد توجه ملي است. هر رئيس جمهوري كه در ايران به قدرت مي رسد ، از حق ايران براي داشتن انرژي هسته اي صلح آميز دفاع مي كند و براي پايان دادن به تحريم ها تلاش خواهد كرد. علاوه بر اين ، رئيس جمهور جديد تمايلي به كاهش قدرت محلي در ايران كه تحت نظارت كشورهاي ميزبان بوده است ، نخواهد داشت و توانايي هاي نظامي و نظامي آنها را كاهش نخواهد داد. اگر آمريكايي ها خواهان نتايج انتخابات در ايران هستند ، حتماً در محاسبه اشتباه كرده اند و بايد بدانند كه انتخابات ژوئن هيچ تغييري نمي كند.
در صورت بروز اين امر ، ايران بايد به تلاش براي تقويت اقتصاد و افزايش قدرت داخلي ادامه دهد ، در حالي كه سياست هاي متمركز بر ارتباطات شرقي و تقويت متحدان خارجي از جمله چين و روسيه را دنبال مي كند.
به طور كلي ، عدم بازگشت ايالات متحده به شوراي امنيت سازمان ملل و لغو تحريم ها قابل پيش بيني بود و نبايد كارشناسان و ناظران را غافلگير كرد. ايران نبايد اميدي به مخالفت با تحريم هاي آمريكا داشته باشد ، زيرا اين اميدواري مي تواند كشور را بي ثبات كرده و از ايجاد مناطق اقتصادي جلوگيري كند. اميد به ايالات متحده و اروپا ما را از سياست هاي شرق و دوستانمان مانند چين و روسيه دور مي كند. ايالات متحده و اروپا همچنين بايد بدانند كه تعهد طرفين به شوراي امنيت سازمان ملل به نفع همه كشورهاي عضو است و وسيله اي براي هدف در امور اقتصادي و امنيتي و در آينده است.

https://myirannews.ir/عمومي/منتظر-بازگشت-آمريكا-به-برجام-نمانيم/feed/ 0

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.