تا سال ها پيش ، فقط چند كشور از جمله ايالات متحده ، انگليس و استراليا به دنبال جذب دانشجويان خارجي و كسب سهم بيشتر در بازار بودند. به گزارش اخبار ايران من ، روزنامه “فرهيختگان” نيز نوشت: به دليل شهريه بالاي دانشجويان خارجي ، درآمد دانشگاه هاي محلي رشد چشمگيري داشته است ، اما …
جام جهاني جذب دانشجوي بينالمللي https://myirannews.ir/عمومي/جام-جهاني-جذب-دانشجوي-بينالمللي/ https://myirannews.ir/عمومي/جام-جهاني-جذب-دانشجوي-بينالمللي/#respond اخبار ايران من Mon, 08 Mar 2021 13:00:24 0000 عمومي https://myirannews.ir/عمومي/جام-جهاني-جذب-دانشجوي-بينالمللي/ تا سال ها پيش ، فقط چند كشور از جمله ايالات متحده ، انگليس و استراليا به دنبال جذب دانشجويان خارجي و كسب سهم بيشتر در بازار بودند. به گزارش اخبار ايران من ، روزنامه “فرهيختگان” نيز نوشت: به دليل شهريه بالاي دانشجويان خارجي ، درآمد دانشگاه هاي محلي رشد چشمگيري داشته است ، اما …
تا سال ها پيش ، فقط چند كشور از جمله ايالات متحده ، انگليس و استراليا به دنبال جذب دانشجويان خارجي و كسب سهم بيشتر در بازار بودند.
به گزارش اخبار ايران من ، روزنامه “فرهيختگان” نيز نوشت: به دليل شهريه بالاي دانشجويان خارجي ، درآمد دانشگاه هاي محلي رشد چشمگيري داشته است ، اما طولي نكشيد كه ساير كشورها به عنوان كشورهاي آسيايي و اروپايي فعاليت كردند. و ايجاد مكانيزم م effectiveثر براي ارتقا en ثبت نام دانشجو در سراسر جهان ، به طوري كه ثبت نام دانشجويان بين المللي فعلي به خطر نيفتد و جامعه بين المللي به طور فعال در رهبري انگليس و ايالات متحده نقش داشته باشد. در همين حال ، شيوع ويروس كرونا ، تعطيلي دانشگاه هاي سراسر جهان و بازگرداندن بسياري از دانشجويان خارجي و دوره هاي دانشگاهي ، تحرك اين گروه از دانشجويان را كاهش داده است و برخي از دانشگاه ها بيشتر به تحصيل دانشجويان خارجي در سال گذشته متكي هستند. در همين حال ، انگلستان ، ايالات متحده و استراليا كه طي ساليان گذشته شاهد كاهش دانشجويان خارجي بوده اند ، به دنبال راه هايي براي ايجاد بازار رشد اقتصادي هستند.
مسابقه بين المللي براي جذب دانشجويان خارجي
در سالهاي اخير ، در چهار كشور انگليسي زبان ، ايالات متحده ، انگلستان ، كانادا و استراليا ، سه كشور ديگر به غير از كانادا شاهد كاهش تعداد دانش آموزان در سراسر جهان بوده اند. سهم بازار بين المللي سه كشور طي سالهاي گذشته علي رغم افزايش ثبت نام در دانشگاه ، به شدت كاهش يافته است ، اما كانادا همان است. رقابت كشورهاي غير انگليسي زبان ، به ويژه چين و ساير كشورهاي آسيايي ، و همچنين كشورهاي اروپايي ، به ويژه آلمان و فرانسه و همچنين روسيه و هلند ، توسط اين كشورها براي جذب دانشجويان بين المللي و انتقال دانشجويان بين كشورهاي همسايه و ديگران براي كاهش تعداد دانشجويان از كشورهاي ديگر ايده ناپايدار مهاجرت در سال هاي اخير به انگلستان و ايالات متحده ، مانند خروج انگليس از اتحاديه اروپا و لغو پيمان Brexit ، برخي از عواملي است كه منجر به كاهش در جذب دانشجويان بين المللي شده است. در اين كشورها در ميان آشفتگي دانشجويان خارجي ، اپيدمي كرونا افزايش يافت و تا سال 2020 چالش بزرگي در جابجايي دانشجويان در سراسر جهان به وجود آورد كه در سال 2021 بدترين تأثيرات خود را به بار آورد. استراليا و كانادا ، با توجه به واكسن كرونا و توانايي كشور براي بازگشت چند روز قبل از ويروس ، توافق نامه انتخابات دولت ايالات متحده را تكميل مي كنند و اين اقدامات به تشديد تنش هاي سياسي و اقتصادي كمك مي كند كه بر اعزام دانش آموزان دبيرستان نيز تأثير مي گذارد؟
پاسخ انگليسي
ماه گذشته ، فوريه 2021 ، جديدترين سيستم آموزشي بين المللي با هدف كسب بيشترين پول توسط دولت انگليس تصويب شد ، انتظار مي رود هزينه هاي جهاني دانشجويان تا سال 2030 به 48 ميليارد دلار در سال برسد. دانشجويان بين المللي. اساساً اين رويكرد راه حلي براي آموزش جهاني نيست ، بلكه راهي براي صادرات آموزش است. با اين حال ، با استفاده از اين روش ، وي اميدوار است كه تغييرات قابل توجهي در جذب دانش آموزان بيشتر ايجاد كند ، به عنوان مثال ، دولت انگليس به دنبال بهبود كيفيت زندگي دانشجويان بين المللي در اين كشور است. از همه مهمتر ، يك روش جديد براي آموزش افراد براي حركت وجود دارد تا به آنها كمك كند بعد از فارغ التحصيلي شغل بهتري پيدا كنند تا اين دانشجويان پس از فارغ التحصيلي بتوانند در انگلستان كار كنند. اين براي افزايش توسعه بخش كافي است. مدارس ، ارائه دهندگان زبان انگليسي و دوره هاي فني از جمله مكان هايي هستند كه مي توانند اين فرصت ها را فراهم كنند تا فرصت تحصيل دانشجويان خارجي در اين كشور فراهم شود. در سال 2019 ، حدود 0.5 ميليون دانشجوي بين المللي در دانشگاه هاي انگلستان تحصيل مي كنند ، كه ممكن است بالاترين باشد ، اما قوانين سختگيرانه مهاجرت تعداد دانشجويان در سال هاي اخير را كاهش داده است. انتظار مي رود بخش بزرگي از توسعه مفهومي اين رويكرد جديد توسط بخش آموزش عالي ، به ويژه از طريق دانشجويان بين المللي ، صورت گيرد. در اين ميان ، تلاش هاي بيشتري از جمله بودجه برنامه و مسئوليت هاي دانشگاه انجام شده است. دانشگاه هاي انگليس به دليل اعتماد زياد به دانشجويان بين المللي ، براي مقابله با اين مشكل به بودجه بين المللي نياز دارند. وي در حال حاضر به دليل دو مفهوم دفن و انتخاب ، با كاهش تعداد دانش آموزان روبرو است. خاتمه توافق نامه Brexit به تنهايي تعداد دانشجويان در انگليس را به بيش از 50 هزار نفر كاهش داده است كه بيشتر آنها دانشجوي تحقيق هستند و اين در رويكرد جديد انگليس وجود ندارد. آموزش از كشورهاي ديگر يك فرصت منحصر به فرد براي رشد و درآمد كسب مي كند ، اما همه نشانه ها نشان مي دهد كه آموزش بين المللي تا سال 2019 افزايش مي يابد. مشخص نيست كه اين به دليل همه گيري آب و هوا تغيير مي كند يا خير ، اما به دليل تغييرات آب و هوا ، رشد قابل توجهي در منطقه بعيد به نظر مي رسد با توجه به چالش هاي آموزش جهاني ، توسعه برنامه هاي جديد به دليل طيف گسترده اي از روش هاي تبليغاتي موجود در راه هايي كه دانشجويان بين المللي را به دانشگاه هاي محلي جذب مي كند ، مدت زمان طولاني طول مي كشد. تفاوتي كه دولت انگليس ايجاد كرده اين است كه مردم به اهميت همكاري و همبستگي بين دو كشور كه زيربناي برادري بين المللي است ، پي نمي برند. استخدام. عدم مشاركت در طرح تورينگ انگليس براي ارتقا migration مهاجرت دانشجويي منعكس شده است كه فقط مهاجرت به خارج از انگليس را شامل مي شود. پيش بيني مي شود طرح جديد انگليس تا سال 2030 سالانه 48 ميليارد دلار درآمد كسب كند ، اما دولت انگليس بيش از هر زمان ديگري ، حتي در يك بازار رقابتي جهاني ، توسط ساير كشورها و دانشگاه هاي آنها سرمايه گذاري نمي كند. رقبا به خوبي مي دانند كه براي موفقيت در بازار ، براي كسب درآمد بايد رقابت كنند. نگراني ديگر اين است كه بازارهاي خارجي از اهميت بيشتري برخوردار هستند ، منعكس كننده ديدگاه هاي سياسي بيش از تلاش براي آموزش عالي ، به عنوان مثال ، نياز به اتحاديه اروپا و چين در سال هاي 2020-2019 منجر به ثبت نام 25٪ از دانشجويان شد. در سطح جهاني از چين و 27٪ از اتحاديه اروپا. ثبت نام از هر دو كشور در سال هاي اخير افزايش يافته است.
100 ميليون دانشجوي خارجي در استراليا
به گزارش Universityworldnews ، استراتژي تقويت آموزش بين المللي استراليا در سال 2016 تاسيس شد. اين برنامه مانند انگليس بر صادرات آموزش و كسب درآمد از طريق يادگيري و مشاركت بسياري از دانشجويان متمركز است. در استراليا ، مانند مورد انگليس ، بودجه خاصي براي توسعه اين حرفه به دانشگاه ها داده نشده است و دانشگاه ها براي ارتقا the جذب دانشجويان بين المللي به ابزار و تجهيزات خود متكي شده اند. با اين حال ، به لطف سياست هاي جديد مهاجرت ، بخش آموزش عالي در استراليا با ثبت نام جهاني در سال هاي اخير با نرخ 13٪ سالانه بهبود يافته است. تعداد دانشجويان بين المللي در استراليا در سال 2019 حدود 440،000 نفر بود. اما اكنون ، با ظهور كرونا و تنش روابط بين اين كشور و چين ، رشد در حال تغيير و كاهش است. اهداف تعيين شده در استراليا به گونه اي تعيين شده است كه تا سال 2025 ، تعداد دانشجويان خارجي در اين كشور به بيش از 100 ميليون نفر برسد. دوره هاي كوتاه مدت ، دوره هاي معتبر كه معمولاً توسط مشاغل ، مراكز آموزش خصوصي و دولتي ، م institutionsسسات انگليسي زبان و عالي ارائه مي شود از جمله راههايي است كه استراليا مي تواند به اين مهم دست يابد. ثبت نام بين المللي در آموزش عالي در سال 2019 از 100000 نفر گذشته است ، كه تغيير عمده اي را نشان نمي دهد. اين كشور در سال هاي اخير برنامه هاي آموزشي بين المللي براي دانشجويان ايجاد كرده است كه به آنها امكان مي دهد بعد از فارغ التحصيلي عمر طولاني تري داشته باشند و به آنها اجازه مي دهد تا به عنوان بخشي از تحصيل خود براي يافتن شغل در استراليا ساعتهاي طولاني تري كار كنند.
رشد دانشجويان بين المللي در كانادا
برخلاف ساير كشورها كه بحران جهاني خوب نيست ، كانادا در سال هاي اخير شاهد افزايش تعداد دانشجويان خارجي بوده است كه به دليل ايجاد سياست خارجي و آموزش بين المللي مي تواند مثبت تلقي شود. اگرچه اپيدمي كرونا جابجايي دانشجويان از ساير كشورها و حتي كانادا را ممنوع كرده است ، اما دولت به سياست خارجي پايبند بوده است تا دانشجويان پس از فارغ التحصيلي بتوانند كار كنند كه اين مي تواند يكي از قوي ترين انگيزه ها براي تعداد بيشتري از دانشجويان باشد. اين دانشگاه بايد يك دانشگاه در كشور باشد ، كه به وضوح مي تواند چالش هايي را براي دانشگاه ها ايجاد كند ، مانند اتكاي بيش از حد به بودجه دانشجويان خارجي و تمركز بر دانشگاه هاي بزرگ كلانشهرها ، و همچنين كمبود انرژي و اشتغال.
ما منتظر حل مشكلات با اصول بايدن هستيم
در ابتداي اپيدمي ، ديواري بين ايالات متحده و مكزيك ساخته شد كه به دليل فشار وارد شده بر دولت ترامپ از طريق ممنوعيت سفر ، آن را به يكي از موانع آموزشي تبديل كرده است كه جذب دانشجويان خارجي را دشوار مي كند. اپيدمي كرونا همه اين مشكلات را تشديد كرد و از جابجايي دانشجويان بين المللي جلوگيري كرد و بسياري از دانشجويان خارجي را در خانه و مدرسه رها و منزوي كرد. نتايج انتخابات و تغيير تدريجي دولت ايالات متحده منجر به نتيجه مثبت شد. تخمين زده مي شود كه 67٪ دانش آموزان در سراسر جهان مي خواهند در ايالات متحده تحصيل كنند و اميدوارند كه با اين اصول جديد بتوانند براي ادامه تحصيل وارد ايالات متحده شوند. اما به طور كلي ، ايالات متحده شاهد كاهش 33 درصدي دانشجويان بين المللي است. تفاوت هايي وجود دارد كه بايد از رويه هاي غير تجاري مبتني بر رويكردي سازگارتر در يادگيري دانش آموزان در ايالات متحده تغيير كند. تمركز بيش از حد بر جمع آوري پول از جذب دانشجويان خارجي نه تنها اشتباه است بلكه چالش هاي اقتصادي ، اجتماعي و آموزشي بسياري نيز دارد. اما سوالي كه مدتهاست مطرح مي شود اين است كه آيا جذب دانشجويان از سراسر جهان مي تواند پس از به تخت نشستن دانشگاه ها موجب صرفه جويي شود. كارشناسان بر اين باورند كه دانشگاه هاي انگليسي زبان تمام تلاش خود را براي درآمدزايي در كوتاه مدت انجام مي دهند كه در آينده مي تواند دردناك باشد. بحران اقتصادي در بسياري از كشورهاي مبدا آن ، بحران سياسي ، همه گيري هاي جديد و تغييرات آب و هوايي تنها برخي از مشكلات موجود است. بيشتر دانشگاههاي تحقيقاتي تنها به پولي كه دانشجويان در سراسر جهان كسب مي كنند اعتماد ندارند ، زيرا بودجه تحقيقاتي زيادي دريافت مي كنند. بسياري از دانشگاه ها در سطح بعدي هستند كه بسيار خطرناك است و به دليل كمبود بودجه ، در حال بررسي حذف بودجه از دانشجويان بين المللي هستند.
انتهاي پيام