كمرنگ شدن تعهدپذيري جوانان براي كار كردن

اطلاعات جامع تخصصي ويلاهاي ايران و جهان را از اين مرجع دنبال كنيد.

كمرنگ شدن تعهدپذيري جوانان براي كار كردن

۱۴ بازديد

معاون امور جوانان در وزارت ورزش و امور جوانان گفت: كاهش جمعيت و رشد فرزندان تنها در خانواده ها از تعهد نسل جوان امروز كاسته است. به اين معنا كه آنها خود را باور ندارند و فكر مي كنند بدون حمايت دولت و خانواده قادر به ورود به صنعت و اشتغال نخواهند بود. محمد مهدي …

كمرنگ شدن تعهدپذيري جوانان براي كار كردن https://moonnews.ir/كمرنگ-شدن-تعهدپذيري-جوانان-براي-كار-كر/ ماه نيوز Mon, 15 Mar 2021 03:38:11 0000 اجتماعي https://moonnews.ir/كمرنگ-شدن-تعهدپذيري-جوانان-براي-كار-كر/ معاون امور جوانان در وزارت ورزش و امور جوانان گفت: كاهش جمعيت و رشد فرزندان تنها در خانواده ها از تعهد نسل جوان امروز كاسته است. به اين معنا كه آنها خود را باور ندارند و فكر مي كنند بدون حمايت دولت و خانواده قادر به ورود به صنعت و اشتغال نخواهند بود. محمد مهدي …

معاون امور جوانان در وزارت ورزش و امور جوانان گفت: كاهش جمعيت و رشد فرزندان تنها در خانواده ها از تعهد نسل جوان امروز كاسته است. به اين معنا كه آنها خود را باور ندارند و فكر مي كنند بدون حمايت دولت و خانواده قادر به ورود به صنعت و اشتغال نخواهند بود.

محمد مهدي تندگويان در مصاحبه با ماه نيوز ، وي با تأكيد بر اينكه مشكل جوانان امروز كمبود مهارت است ، گفت: اگر جوانان مهارت و اعتماد به نفس داشته باشند مي توانند عناصر ديگري را كه براي زندگي لازم است بدست آورند.

وي افزود: من موافقم كه ساختار اشتغال در طي حقوق و دستمزد فعلي دشوارتر شده است ، اما اگر جواني مهارت و اعتماد به نفس داشته باشد و جسورانه و با حوصله بلند شود ، مي تواند مدل پرداخت درآمد را بدست آورد.

وي گفت: حتي اگر چارچوبي براي توسعه اشتغال فراهم شود ، ما مي توانيم از جوانان كه به دنبال مكاني براي اشتغال هستند ، انتظارات زيادي داشته باشيم و به سرعت به فرصت هايي برسيم كه بسياري از آنها خيالي است و ناگهان به يك زندگي غير متعهد عادت مي كنند. معاون مدير گفت.

وي معتقد است كه مشكل اصلي جوانان امروز كمبود مهارت و تعهد است ، كه آموزش قطعاً بايد اين خلا را پر كند و حداقل 40٪ از وقت تحصيلي بايد براي آموزش اشتغال و مهارتهاي زندگي صرف شود.

تندگويان ادامه داد: م institutionsسسات مختلفي اعلام كردند كه براي آموزش و پرورش ، به ويژه آموزش عالي ، زمين برنامه ريزي كرده اند ، در حالي كه من تاكنون اين ترتيب ها را نديده ام. چنين تنظيماتي به درك چه نوع اسناد علمي كشور نياز دارد ، چه تعداد و در چه زمينه هايي و با چه نوع كاربري كمك مي كند. به اين ترتيب با تهيه نقشه هاي راه ، جوانان در هر جاي كشور آنها را متناسب با نياز محل سكونت خود آموزش مي دهند.

وي اظهار داشت: برنامه ريزي آموزشي بايد مربوط به برنامه ريزي اشتغال باشد و با رويكردي براي جلوگيري از مهاجرت ، بايد چشم انداز آينده ، نيازهاي كشور در صنعت و اقتصاد شكل بگيرد تا چنين جوانان بين مدرك و مهارت انتخاب كنند. انتخاب هر يك از اين روش ها باعث ايجاد اشتغال مي شود.

“جوانان مي دانند كه فقط با گرفتن مدرك نمي توانند شغلي پيدا كنند ، اما به مدارك مراجعه مي كنند.” دانشگاه و چه مهارت هايي مي تواند شغل پيدا كند.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.