لزوم ادامه حمايت دولت از بنگاه هاي اقتصادي كوچك و متوسط در بحران كرونا

اطلاعات جامع تخصصي ويلاهاي ايران و جهان را از اين مرجع دنبال كنيد.

لزوم ادامه حمايت دولت از بنگاه هاي اقتصادي كوچك و متوسط در بحران كرونا

۲۰ بازديد

رئيس دولت كرونا در تهران ، با بيان اينكه اقتصاد جهاني متحمل بدترين دوران كرونا شده است ، گفت: “به نظر مي رسد تجارت جهاني در سال جديد تغيير خواهد كرد.” به گزارش اخبار ايران من ، دكتر عليرضا زالي در دومين اجلاس اقتصادي ايران در مورد بازار اقتصادي و اقتصادي و زندگي در كرونا …

لزوم ادامه حمايت دولت از بنگاه هاي اقتصادي كوچك و متوسط در بحران كرونا https://myirannews.ir/علمي/لزوم-ادامه-حمايت-دولت-از-بنگاه-هاي-اقتص/ https://myirannews.ir/علمي/لزوم-ادامه-حمايت-دولت-از-بنگاه-هاي-اقتص/#respond اخبار ايران من Wed, 17 Feb 2021 11:47:12 0000 علمي https://myirannews.ir/علمي/لزوم-ادامه-حمايت-دولت-از-بنگاه-هاي-اقتص/ رئيس دولت كرونا در تهران ، با بيان اينكه اقتصاد جهاني متحمل بدترين دوران كرونا شده است ، گفت: “به نظر مي رسد تجارت جهاني در سال جديد تغيير خواهد كرد.” به گزارش اخبار ايران من ، دكتر عليرضا زالي در دومين اجلاس اقتصادي ايران در مورد بازار اقتصادي و اقتصادي و زندگي در كرونا …

رئيس دولت كرونا در تهران ، با بيان اينكه اقتصاد جهاني متحمل بدترين دوران كرونا شده است ، گفت: “به نظر مي رسد تجارت جهاني در سال جديد تغيير خواهد كرد.”

به گزارش اخبار ايران من ، دكتر عليرضا زالي در دومين اجلاس اقتصادي ايران در مورد بازار اقتصادي و اقتصادي و زندگي در كرونا ضمن تمجيد از روزهاي مقدس راجب گفت: “بحران هاي اقتصادي و اقتصادي در اين كشور تحت تأثير اپيدمي كرونا قرار گرفته است.” پيشرفت مراحل مختلف اين بيماري به رنج انسان منجر مي شود ، و اين بر اجزاي اصلي اقتصادي ، اجتماعي و … تأثير مي گذارد ، برخلاف روزهاي اصلي تخيل كه ما مي خواستيم باشيم.

وي همچنين خاطر نشان كرد كه بحران اقتصادي جهاني در دوران كرونا بدتر شده است. با نگاهي به گذشته 2008 كه جهان در بحران بود ، كرونا اكنون از نظر حجم و تنوع ، نقش مهمي در كاهش اقتصاد جهاني دارد. امروز مي توانيم اذعان كنيم كه تجارت جهاني يا سواد مالي ، به معناي واقعي كلمه ، رو به زوال است. شايد در سالهاي اخير چنين شرايط اقتصادي در سراسر جهان اتفاق نيفتاده است. اگر وضعيت موجود را با بحران ايالات متحده در سال 1970 مقايسه كنيم ، مي توانيم آن را با بحران ايالات متحده مقايسه كنيم فقط از نظر بحران اقتصادي. تغيير در توليد ناخالص داخلي مهم است و طبيعتاً در كشور ما اين امر خود به خود اتفاق خواهد افتاد و بزرگترين تأثيرات منفي بر تغيير اقليم ركود جهاني و كاهش توليد ناخالص داخلي است.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي تأييد كرد كه: “فيچ” آژانس حسابداري مشهور جهان اعلام كرده است كه انتظار مي رود بزرگترين اقتصاد جهان با كاهش شديد و گسترده دستمزدهاي جهاني روبرو شود. همچنين نشان داده شده است كه براي بهبودي حداقل به سه تا پنج سال زمان نياز داريم. در نتيجه ، به نظر مي رسد كه ما در معرض زوال اقتصاد جهاني قرار داريم و بهبودي از چنين مواردي به زمان نياز دارد. تغيير فضاي كسب و كار جهاني و ظهور بخشهاي ديجيتالي در كشورهايي كه به تجارت الكترونيكي دسترسي دارند ، در مقايسه با كشورهاي در حال توسعه تفاوت ايجاد مي كند. در آينده ، پديده عدم تقارن در بسياري از كشورهاي در حال توسعه افزايش مي يابد و بايد مورد توجه قرار گيرد.

وي در مورد بحران اقتصادي در تجارت بين الملل اظهار داشت: با بسته شدن مرزها ، كاهش تجارت مرزي ، تغيير در شرايط اقتصادي دولت ها ، يكي از عواملي كه مي تواند در كشور ما تأثير بگذارد ، كاهش جزئي صادرات است. اتفاقاتي در جهان مي افتد كه مي تواند با پيش بيني هاي اصلي مغايرت داشته باشد. با كمال تعجب ، در روزهاي اخير شاهد افزايش قيمت جهاني نفت به 64 دلار بوده ايم. حتي اقتصادداناني كه انتظار حضور در اين زمينه را نداشتند. چگونه در درك چنين اتفاقي با چنين شخصي روبرو شديم؟ اين تغييرات به روشهاي مختلف برجسته مي شود. اول ، به نظر مي رسد مذاكرات قيمت نفت در آستانه جهاني شدن است و به نظر مي رسد مذاكرات اصلاحات نفت بازتاب تحولات مهم اقتصادي جهان است. اگر همزمان شاهد تغيير جهاني در قيمت مس باشيم ، احتمالاً مي توانيم همه آنها را با هم ببينيم. پيش بيني مي شود اين رقم به 40 هزار دلار برسد ، اگرچه اقتصاددانان در سراسر جهان قيمت مس را 10 هزار دلار پيش بيني مي كنند. افزايش 64 دلاري قيمت نفت و افزايش قيمت مس نشان مي دهد كه آنها در بحران اقتصادي قرار دارند كه مي تواند كشورهاي در حال توسعه را ويران كند.

“به نظر مي رسد روند تجارت جهاني احتمالاً در سال جديد تغيير كند.” ما انتظار داريم كه در سال جديد ذرت ، به ويژه برنج و ذرت ، افزايش قابل توجهي پيدا كند كه به ذرت تبديل مي شود كه مي تواند ارزش گونه هاي جانوري و دامي را تحت تأثير قرار دهد.

زالي افزود: دولت چين براي ذخيره سازي مس ، روغن و گندم در سال گذشته پيشتاز مجمع جهاني اقتصاد بوده است. به نظر مي رسد امروز موضوع اقتصاد سياسي جهاني در حال تغيير است و در سال جديد زره پوش دولت چين كاملاً تغيير كرده است. وضعيت اقتصادي فعلي و مقايسه ما با وضعيت اقتصادي چين مانند آنچه در اوايل دهه 1970 توسط كشورهاي اروپايي تجربه شده است. يكي ديگر از مشكلات قيمت نفت علاوه بر كاهش قيمت نفت ايالات متحده ، تغيير توليد است.

وي در مورد تغيير نگرش جهاني نسبت به معرفي واكسن هاي تاج در كشور اظهار داشت: به نظر مي رسد اگر واكسن كرونا به اندازه كافي در سطح جهان توزيع شود ، اين احتمال وجود دارد كه شاهد اقتصاد جهاني باشيم. امروزه بحث درباره واكسن مي تواند منجر به تعدادي شرايط رشد اقتصادي شود. برخي از متخصصان مي گويند كه هزينه بالاي سوخت دليل واكسن است. برخي بر اين باورند كه تا سال 2025 ، اگر داروهاي وريدي در سبد دارويي جهاني و همچنين انتشار كل واكسن گنجانده شود ، اقتصاد جهاني رشد توليد ناخالص داخلي را افزايش مي دهد.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي درباره اقتصاد جهاني گفت: “من مي خواهم از گروه هاي مختلف در زمان واقعي ، حقوقي ، امور خيريه و غيره كه به ما كمك كرده اند تشكر كنم ، اما تقاضاهاي مداوم و شيوع بيماري ها ، افزايش جهاني قيمت دارو ، گران بودن و … باعث مي شود كه ما از نظر بودجه سال آينده در بخش بهداشت يك سال پرتنش داشته باشيم ، به خصوص اينكه ما دو بودجه براي مراقبت هاي اساسي بيمار و مذاكره براي تهيه تجهيزات محافظتي در اختيار داريم. بودجه بيمارستانها به شدت كاهش يافته و بسياري از بيمارستانها با شكست روبرو شده اند. با توجه به بحران مالي ، هزينه بالاي خدمات فضايي و عدم انجام مراحل گزينش ، بيمارستان را سودآورتر كرده است و با توجه به اين موضوع ، بايد دولت بيشتري ببينيم بودجه سال آينده

زالي افزود: “استفاده از اصلاحات ماليه عمومي به نفع رژيم چيز خوبي بود كه علي رغم بحران ، دولت توانايي رسيدگي به مشكل اقتصاد خرد را نداشت ، اما به هر حال به دليل اينكه اين امكان وجود دارد.” بله ، اقتصاد كشور بايد پشتيباني شود. آمار اشتغال ما براي مقرهاي كشورمان بيش از 54٪ به زمين وابسته است ، كه مي تواند تعداد مشاغل شركتي و معدني را افزايش دهد ، بنابراين مسئوليت دولت و تهيه زمين مي تواند راهي براي غلبه بر شرايط دشوار باشد.

وي براساس كمك دولت به مشاغل كوچك در كشور افزود:اين كمك ها در قالب مجوز رسمي كرونا براي حدود 20 هزار مشاغل كوچك ارائه شده است و طبيعي است كه همچنان به حمايت از مشاغل كوچك و متوسط ​​كه آسيب جدي ديده اند ادامه دهيد.. يكي از دلايل توسعه كشورهاي آسياي شرقي ، هدف آنها از ترويج توسعه شركت هاي كوچك تجاري است كه در بخش مالي چين ، بيشتر شركا به اين شركت هاي اقتصادي مي روند. اگرچه ميزان پرداخت به 20 هزار شركت در اين كشور اندك است ، اما اين نكته خوبي است. در دوران كرونا ، متخصصان اين صنعت كمك هاي پزشكي ارائه مي كردند و بيش از 19 ميليارد تومان توسط 736 شركت باتجربه در كرونا كه بودجه آنها براي پاسخگويي به بحران اقتصادي موجود كوتاه شده بودجه بودجه تأمين مي شد.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي تأييد كرد: “ركود اقتصادي ناشي از اقتصاد ملي مهم است و هيچ چيز در اقتصاد وجود ندارد كه در دوره كرونا از بين نرود و نياز به بازسازي آنها براي سال آينده با راه حل هاي مناسب است. ” به عنوان مثال ، در مراحل اوليه بيماري ، ما كاهش صادرات به كشورهاي شرقي و غربي را تجربه كرديم زيرا قوانين پزشكي به ندرت در آنجا مشاهده مي شود و اقدامات جداسازي مشكل را ايجاد مي كند. بديهي است كه اين يك مسئله جهاني است. كشوري مانند دبي در سال 2020 شاهد افت 71 درصدي هواپيما بود و اين يك نمونه جدي براي صنعت هواپيمايي است.

وي افزود: يكي از برنامه هايي كه به نظر مي رسد دولت بايد دنبال كند ، افزايش هزينه هاي عمومي است. مشكل در كشور ما خيالي است كه مي توانستيم در روزهاي آغازين تاج و تخت با خردمندانه اي اين مركز را به سمت يك فرصت جديد اقتصادي براي سموم دفع آفات سوق دهيم. قبل از كرونا ، كشور ما توانايي توليد 210 ميليون ليتر اتانول در سال را داشت ، اگرچه ما كمتر از اين توليد مي كنيم و فقط حدود 6 ميليون ليتر اتانول صادر مي كنيم ، و بعد از كرونا ما در اين زمينه رشد كرديم و در مورد تميز كردن بيش از 80 صحبت كرديم ٪ نيازهاي ما در خانه تكميل شد.

وزارت بهداشت افزود: ما مي توانيم با توزيع منابع براي دسترسي به بازارهاي جهاني و صادرات به منطقه اي كه لعاب تاج آن را در اختيار گرفته است ، به اقدامات خود ادامه دهيم. اگر بتوانيم ركود در اقتصاد را با هم تركيب كنيم ، مشكل ما سرمايه گذاري است ، به خصوص كه در روزهاي اخير بحران بازار بسيار بدتر شده است. در روزهاي اخير ، هنوز هم مي تواند در بازار مشكلاتي ايجاد كند. سال آينده ، وقتي به اختلافات بين دولت و مقننه در مورد اقتصاد نگاه مي كنيم ، ممكن است لازم باشد با توجه به ركود اقتصادي جهاني ، ابعاد جديد را مورد بازنگري قرار داده و اعتماد به نفس خود را افزايش دهيم ، بديهي است كه اين موضوع بسيار مهم است.

زالي افزود: خبرهاي خوبي كه ديروز در مورد تغييرات قيمت نفت داشتيم مي تواند بسيار مفيد باشد. سال آينده ، در بودجه سال آينده ، حدود يك ميليون بشكه به صندوق توسعه ارز مي رود. اين نرخ تا 38 درصد است ، دولت ماه آينده با چالش هاي مالي زيادي روبرو است ، زيرا برخي از پروژه هاي توسعه سلامت ، كه بيش از 85 درصد رشد داشته اند ، احتمالاً با دستور وزير بهداشت ايجاد مي شوند.

وي گفت: اميدواريم فقط در تهران بيش از 2500 تخت جديد را قبل از ماه مه به ليست اضافه كنيم. بيكاري يك مسئله اساسي است ، اين برنامه قصد دارد بيش از 30،000 نفر را به كشتي هاي سالم اضافه كند ، كه اين امر نيز با مشكلات اقتصادي روبرو خواهد شد. به طور كلي ، به نظر مي رسد كه مهمترين روزها تا پايان دولت به دولت رسيده است. اميدواريم با پيشرفت در توليد واكسن هاي هوايي امكان صادرات فراهم شود. من توصيه مي كنم كه از پزشكان با كوتاه مدت و بلند مدت حمايت كنيم.

انتهاي پيام

https://myirannews.ir/علمي/لزوم-ادامه-حمايت-دولت-از-بنگاه-هاي-اقتص/feed/ 0

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.